♥ Dagens 13-åring ♥


Hej igen, Älskling! 

Jag hoppas verkligen att internettrådarna och e-mail till Himlen fungerar idag! Jag bara måste höra av mig till dig!

Grattis, grattis, grattis på 13-årsdagen, Älskade Hjärtebarnbarn!   Och massor med kramar! Tonåring blir du idag! Om du visste så trist det är att inte kunna gratta på riktigt med presenter och tårta med familj och kompisar! Jag hoppas innerligt att du får en riktigt mysig dag med alla dina vänner i Himlen, som har kommit upp alltför långt före oss andra!

Jag brukade sätta ett stort fång rödklöver på din grav på födelsedagen! Jag fortsätter att plocka rödklöver och sätta i vas bredvid ditt foto nu när jag inte kan gå till graven och hälsa på! Jag har varit ute i regnet och plockat en fin bukett åt dig. Tänk om jag kunde ge dig ett dataspel i stället! Eller något annat roligt!

Jag tror att du skulle gilla dataspel. Dina brorsor älskar att se på TV och spela dataspel och vill spela så mycket som möjligt, men Mamma säger ifrån. Hon är rädd att dom ska få fyrkantiga ögon. 🙂 Kanske är du en kille som gillar att läsa i stället, som din syster kanske. Hon gillar att läsa fantasyböcker, som gärna får vara litet läskiga. Eller gillar du litet vetenskap och är nyfiken på vår värld? Jag hoppas att du har möjligheter att göra det du tycker är roligt i Himlen. Du vet säkert att man kan googla om det är något man vill ta reda på! Ni kan ju inte bara springa omkring på blomsterängar hela tiden!

Din åkerbärslykta en gång inköpt i Arjeplog lyser också hela dagen idag! Den brukar jag tända litet då och då när jag saknar dig litet extra! Det blir inte så ofta under den ljusa årstiden, desto oftare när det är mörkt! Jag ska fara till minneslunden och sätta några blommor till dig också! Där brukar finnas mycket blommor, men jag tror dom flesta, som får blommor där, är rätt så gamla!

Du är oändligt saknad av oss alla här nere! Du ska veta att vi pratar om dig ganska ofta! Det fattas ju ett barn för din Mamma och Pappa och ett barnbarn för mig! Ingen kan ersätta dig på något vis!

Lånat från Universalscraps.com

Än en gång, jättekram på 13-årsdagen! Hoppas du blir firad ordentligt!

Jag älskar dig!

Mormor

~ av Ingegerd på 08 juli 2012.

6 svar to “♥ Dagens 13-åring ♥”

  1. Jag tror att om inte internettrådarna fungerar så gör kärlekens och känslornas trådar det och att han vet hur älskad och saknad han är. KRAM!

  2. Han har den bästa Mormor som tänkas kan. Tårar rinner när jag läser dina kärleksfulla rader

  3. Här rinner också tårarna! Så fint skrivet, så fina tankar! Grattis till lilla hjärtegullet på 13-årsdagen! <3<3<3

Kommentera

 
