Lilla vita apeln


Intill dom två rosa aplarna på innergården står en mindre apel, dvs jag tror att det är en apel. (Om någon vet vad det är så vill jag gärna veta.) Knopparna ser ut som rosenknoppar, men bladen är mera apel. Den går upp till brösthöjd och är mera buskaktig i sitt växtsätt.

Den lilla vita apeln har just slagit ut i blom och är vit som snö!

Nu blommar den i all sin prakt. Blommorna påminner en hel del om blommorna på dom rosa aplarna, men är litet mindre och vita.

Snacka om översållad! Busken är så vacker med alla sina blommor, som nästan täcker hela busken. Det är ju förunderligt så många blommor det är på en gång.

Midsommarhelgen har varit skön. Ja, själva vädret kunde ju ha varit roligare. Vi har inte fått särskilt mycket regn, men det har varit mulet och inte så varmt som vi önskade. Vi kunde dock sitta ute och äta på midsommaraftonen. Himlen var grå och med tröja på så var det riktigt skönt. M-s har haft hög feber hela midsommaren. Litet otäckt hög, faktiskt! Idag ska hans mamma ringa hans doktor och prata en stund. Jag hoppas att det vänder nu och han ska bli som vanligt igen. Det är ju bara så trist att vara jättekrasslig när man har sommarlov. Som tur är är hans mamma ledig nu och kan i lugn och ro ta tag i det hela.

Vädret, ja! Rätt skönt, men kunde vara varmare! Soligt emellanåt, men också mörka moln. Den riktiga sommaren har inte infunnit sig ännu! Jag hoppas det vänder snart och slår om till strålande sommar! Så här blek så här dags på året har jag nog inte varit tidigare! Min själ behöver sol och värme!

Jag tror hela Sverige behöver riktig sommar nu! Om vi håller tummarna allihopa kanske vädret vänder till full sommar!

 

~ av Ingegerd på 25 juni 2012.

Kommentera

 
