Knoppar


Helt kort visar jag några knoppar jag fotat på vår innergård mellan husen där jag bor. Det översta är taget på en apel, som slår ut vilken dag som helst. Det lilla trädet (där står två aplar) är översållat med knoppar och så småningom blir det mängder av utslagna rosa blommor. Blommorna är oerhört vackra med sin ådring och rika ”innehåll” med ståndare och pistiller.

Bredvid står en liten buske också med små rosa knoppar. Det är ingen ros även om knopparna påminner om det. Egentligen vet jag inte riktigt vad det är, men jag skulle tippa på en annan sorts apel eller möjligen en slags körsbärsbuske. Bäst att låta det vara osagt!

Idag lyser äntligen solen. Pojkarna i dotterns familj hade avslutning i kyrkan igår kväll. Det blev faktiskt litet soligt just då efter allt regnande vi haft sista tiden, men det var fortfarande kyligt och litet blåsigt. Idag är det M-a´s tur att ha avslutning. Äntligen har barnbarnen fått sitt sommarlov. Deras mamma ska jobba en vecka till. Därefter är hon ledig i åtta veckor! Så härligt för dom alla! Måtte bara vädret bli bättre än vad vi haft sista tiden. Mina barnbarn i Jakan fick sommarlov för en vecka sedan! Jag hoppas innerligt att mina barn med familjer får en fantastisk sommar. Sonens katt är nyopererad och går med en ”skämstratt” om huvudet. Hon är nyopererad i magen efter att ha varit riktigt krasslig. Hoppas hon blir pigg snart igen. Det känns ju nästan litet som om jag blivit ”farmor” till sonens katt! 🙂

Ta vara på allt finväder!

 

~ av Ingegerd på 15 juni 2012.

Kommentera

 
