Balkongblommor


En liten favorit denna sommar är aklejrutan! Jag ser verkligen fram emot att se den blomma med sina rosa tofsar, som det ska bli enligt beskrivningen, men just nu tvivlar jag! Blir den rosa överhuvud taget? Eller blir den gräddvit? Måtte den ändra sig tills den är fullt utslagen. Jag vill verkligen att den ska vara rosa! Jag får väl vänta och se, antar jag! Tålamod, tålamod!

Min lilla doftpelargon blommar och blommar. Jag har bakat en kaka smaksatt med blad och blommor av den. Det var roligt att prova, den smakade precis som bladen/blommorna, men det var ingen i familjen här som var särskilt imponerad. Nåja, den får fortsätta blomma och vara vacker!

Dahlian är en Mors-Dags-present från min dotter. Hon vet att jag gillar blommor och jag vet att hon också gillar blommor. Rätt trevligt, faktiskt! Hon har gröna fingrar också. Hennes altanblommor brukar vara strålande vackra och snyggt ihopplanterade. Jag brukar gå i hennes trädgård ibland och fota det hon har. Jättekul!

Det drar ihop sig till skolavslutning och vi vill ha fint väder! I morgon kväll ska vi samlas vid kyrkan, där avslutningen äger rum. Det skulle ju vara roligt om man kunde gå dit i ljusa sommarkläder, utan paraply och bara njuta av den fina kvällen. I helgen ska vi alla gå till guckuskorna och kolla in läget, ha fika med och fira att sommarlovet har börjat. Jag tänkte ta med en flaska barnvänligt bubbel och höga glas för att skåla in sommaren. Vädergudarna har lovat helgrått i morgon (också, precis som idag), så den riktiga, härliga, somriga känslan kanske inte infinner sig. Jag ska ta kontakt med vädergudarna till helgen och be om fint väder. Jag får återkomma om det!

Hoppas ni andra har sol, för den är inte här! Ha det så gott!

 

~ av Ingegerd på 13 juni 2012.

Kommentera

 
