Hittills åtta stycken


Här kommer en liten sammanfattning av min orkidéjakt! Jag har hittills funnit åtta stycken, som jag nu gjort ett collage med. Bildbehandling är jag hopplöst urusel på och ägnar mig inte åt det överhuvud taget, men att få till alla åtta orkidéerna på en och samma bild har jag lyckats med. Här har jag också lagt in dom svenska namnen. Jag har gjort ett med latinska namn också, men den hamnade på min Flickr-sida. Jag är ofantligt glad åt att lyckats hitta och fotografera dessa orkidéer och min jakt på fler fortsätter.

Under en längre tid, onödigt länge, för jag tror det rör sig om år, har jag mått dåligt och inte haft lust eller ork till någonting utan att fatta något. Ja, min svullna mage har jag ju känt av, men inte haft direkt ont, bara ett stort obehag av att ständigt känna sig enorm och inga kläder passar. Nu börjar jag begripa vad det handlar om. Det är med rätt stor säkerhet magkatarr. Nu har jag lagt om kosten litet grann (även om jag ätit rätt bra även tidigare), mera basiskt intag av mat, några novalucol per dag och något har i alla fall hänt. Jag är inte lika svullen längre, orken börjar komma tillbaka och jag har mer energi att göra något. Det känns rätt så befriande, speciellt eftersom sommaren är ”min” årstid att vara ute och skrota i naturen. Nu ska jag fortsätta med detta tills jag känner att jag är på fast mark igen! Det är otroligt skönt!

Jag önskar alla skolbarn ett fantastiskt sommarlov och alla er andra en härlig helg så länge.

 

~ av Ingegerd på 09 juni 2012.

2 svar to “Hittills åtta stycken”

  1. Vad roligt att se verket efter orkidéjakten! Och vilket fin collage du har gjort av dem! Skulle du rama in ju!

    • Tack, Monica! Jo, den ska så småningom till Fujidirekt för förstoring. Det är dags att göra en beställning! Kram!

Kommentera

 
