Blomsterarrangemang


Min dotter och jag for till en gårdsbutik för att inhandla årets paradisblomster. Då såg H att det låg små prydnadssaker i glas i en korg och blev genast intresserad. Hon köpte några stycken för att göra små arrangemang av hemma. Jag blev också sugen, men hade inga kontanter med mig. Pengarna jag hade just räckte till ett vitt och en rosa paradisblomster.

Så var ju blåsten tillbaka dagen därpå. En stor del av min blåa Million bells låg på balkonggolvet på väg att torka bort. Det tolererar inte jag. Jag satte den lilla vännen i vatten så länge. Så for jag iväg för att inhandla små glasprydnader också. Kände mig jättenöjd! Hem och fixade iordning ett litet arrangemang i en glasskål. Oh, så fint det blev!

En större och en mindre glasbubbla lade jag i vattnet och satte den lilla blomman i det som ser ut som en badring (se fotot här under). Jag lade ut ett foto på Facebook och fick mysigt gensvar.

Idag har jag varit tillbaka och köpt samma saker till en väninna i Arjeplog. På fotot här är samma saker jag köpte till mig själv och senare till väninnan. Det hela kostade 75 kronor, en tämligen billig penning att göra fint med ett helt år! Saker nere till vänster i bilden är en liten flytande glaskopp precis lagom till ett värmeljus.

Nu kan jag arrangera blommor hur jag vill! Jag tar bara det säsongen bjuder på (blommor, löv mm) och/eller byter färg på värmeljuset. Man kan ju ta olika storlek på skålar! Och säkert hitta på flera saker med grejorna! Det är bara fantasin som sätter stopp!

Ikväll ska vi ut i blåst och kyla och se när grabbarna ska löpträna! Dom bryr sig inte så mycket om vädret. Det är värre med deras mamma, som fryser väldigt lätt! Heja, heja, grabbar!

Ha det så gott där ute! Nu har i alla fall häggen slagit ut!

 

~ av Ingegerd på 29 maj 2012.

2 svar to “Blomsterarrangemang”

  1. Ha det bra i blåsten, ta mössa o vantar för säkerhets skull..//Sussie

    • Tack, Sussie! Jo, det blir både mössa och vinterjacka ikväll! Jag som trodde sommaren hade kommit! Men den är någon annanstans! Kram!

Kommentera

 
