Tradera nästa?


När jag letar runt efter saker att sälja på Tradera stöter jag på saker jag glömt att jag hade. Dessa mormorsrutor har jag haft i ett par år. Jag såg påsen under mina garner i en korg. Garnerna har jag faktiskt lyckats sälja på Tradera. Så tänkte jag göra något med dessa mormorsrutor och inte bara ha dom i en plastpåse.

Efter att ha räknat dom saknades några stycken, som jag virkat för att det skulle räcka till en filt för en normal spjälsäng. Och så ska man lägga ut rutorna för att få varannan blå och varannan röd/rosa. Alla färger är restgarner, så dom ska vara så spridda som möjligt. Jag lade ut alla rutor och kollade, bytte plats på några stycken och så var jag nöjd.

Eftersom det har snöat ihärdigt hela helgen, ända sedan i fredags, så blev det inte särskilt mycket utevistelse. I stället passade jag på att göra denna barnfilt färdig. Jag har fäst miljoner (ja, nästan) trådar och virkat en kant runt om och så till slut fäst den allra sista tråden.

Resultatet är inte så tokigt. Jag har ingen att ge filten till så jag funderar på att försöka med Tradera, men har inte en aning om vilket utropspris som vore lämpligast. Måste nog kolla litet mera först.

Det snöade idag på förmiddagen också, men nu på eftermiddagen är solen på besök och himlen blir blåare och blåare. Måtte nu detta fina väder få stanna här. Vi är så ledsna på all snö vi fått den senaste tiden.

Jag önskar er alla en skön vårvecka med sol och värme!

 

~ av Ingegerd på 06 maj 2012.

2 svar to “Tradera nästa?”

  1. Hur har det gått med lapparna! De är ju jättefina! vad duktig du är! jag skulle jättegärna vilja kunna och ha lusten att virka, då skulle jag göra ett sådant överkast till mig själv! Hoppas allt är bra med dig! Kram.

    • Tack, Monica! Babyfilten finns på Tradera nu, några har tittat på den, men ingen har bjudit något! Får väl se hur det går! Kram!

Kommentera

 
