Krokus


Jag har aldrig tidigare fotograferat krokus! Nu blommar det några i min dotters trädgård och det var soligt och vackert väder och då får man passa på.

För att få bästa fotona gick jag ner på knä för att få perfekt läge att ta foto. Jag kan meddela att det var väääldigt blött i gräsmattan. Det blev ett vått knä på mina byxor! Men det var det värt!

Det känns så skönt att våren är på väg. Vi har haft några hyfsade dagar, men det ska dra ihop sig till rejält snöväder igen. Jag har avvaktat med däckbyte på Pärlan och det känns riktigt så här långt.

Mina döttrar, förresten! Här har jag en dotter, som är superförkyld och helt sänkt av det hela. Orken tryter, det blir mest horisontalläge. Och min dotter i Jakan har halsfluss och kurerar sig med penicillin. Tänk om jag hade båda i närheten!!! Igår hämtade jag lille M-x på fritids och var med honom på simskolan på kvällen, så Mamsen skulle kunna fortsätta ta det lugnt. Om jag hade bott i närheten av min dotter i Jakan kunde jag ju ha lånat dom två minsta (10 och 6 år) en stund så kunde hon få tillfälle att andas egen luft mitt i halsflussen! Nu går inte det, tyvärr! 😦

Så, mina älskade döttrar, H och A, krya på er! Det här har ni inte tid med nu när det spirar ute och snön är borta! Ta det lugnt över helgen så mår ni förhoppningsvis bättre till nästa vecka!

Jag önskar er alla där ute en riktigt skön helg! Kanske blir det vädret som bestämmer vad ni ska göra över helgen!

 

~ av Ingegerd på 20 april 2012.

10 svar to “Krokus”

  1. Så det blommar hos dig nu? Det får jag nog vänta på ett tag till. Snyggt med dom färgglada blommorna mot den färglösa bakgrunden!
    Hoppas dina döttrar kryar på sig!

  2. Vackert! Det där är verkligen vår!
    Ha en fin helg!
    KRAM från Eva

  3. Hahaha, det känns igen, blöta knän! Men är jag hemma så brukar jag ta med ett sittunderlag, sådana där små vet du, ut och sätta knäna på. Är värre om man vill ligga ner, men det finns ju liggunderlag också….. hihihihi. Fin foton på korkusar. Jag har ju bara någa få enstaka i rabatten, råttorna har tagit resten……

    • Tack, Monica! Ja, det gäller ju att fånga blommorna så tidigt som möjligt, blöta knän eller inte! Men det är roligt nu när det börjar spira! Kram och trevlig helg! 🙂

  4. HAHAHAHAHA, krokusar ska det vara inte korkusar!!!

  5. Det är ju inte ens en mil emellan, ca 6 km är ganska exakt! 😀

Kommentera

 
