En vit…


Igår sken solen på förmiddagen och det var riktigt skönt ute. Det kändes att våren blir allt varmare, ljusare och intensivare. Jag for iväg till Sörvalla Blomsterhandel mest för att kolla läget. Jag skulle bara ha en planteringsspade egentligen, men där stod mängder med hyllor fyllda med pelargoner av alla sorter och då kunde jag inte låta bli att handla några.

Det blev en vit, den här ovanför, och två till. Där fanns bl a flera olika pelargoner med kryddig doft och det blev ju spännande på en gång. Jag fick ett recept på en tårta smaksatt med rosenpelargon och det såg ju jättespännande ut. Jag ska göra en sådan tårta längre fram och då kommer både bild och beskrivning.

När jag kom hem igen drog mörka moln in överallt ifrån och eftermiddagen blev regnig och betydligt svalare. Då blev det ”inre tjänst” igen, dvs man går och fixar litet saker inomhus, vilket kan behövas när lusten tryter. Jag tycker det blir väldiga mängder med papper, mest reklam och förpackningar av alla slag. Eftersom vi sorterar sopor och även komposterar här så blir det påsar både här och där med allt möjligt. Ibland är det inte så kul med alla påsar, men det är ju så viktigt för miljön.

Vädergudarna har lovat full sol hela dagen idag! Jag hoppas innerligt att dom håller sitt löfte. Jag har litet kvar på balkongen att göra, tvätta möblerna t ex. Kanske kan jag sätta mig en stund med näsan mot solen så jag får litet färg på mig.

Jag hoppas att ni alla får vårsol på er och har en jättetrevlig helg!

 

~ av Ingegerd på 13 april 2012.

2 svar to “En vit…”

  1. Oh vilken fin det här var! Jag är ju inte så överförjust i pelargoner men den här vita ser jättefin ut! Kram.

    • Tack, Monica! Jag är inte heller så förtjust i pelargoner, men förra sommaren var det många blommor som inte blev så fina fast jag ville så väldigt gärna!

Kommentera

 
