Med hopp om en sommar


Våren är på väg och förmodligen sommaren också. Det har snöat litet grann i natt och det är -4 grader. Solen lyser för fullt och ska göra det på förmiddagen åtminstone. Årets första pelargon är inhandlad och ger hopp om vår, sommar och sol och en massa vackra färger på min balkong. Pelargonen är cerisefärgad och jag ser fram emot att knopparna slår ut i all sin prakt.

Det har varit litet segt med vårkänslorna några dagar. Det har varit mulet, kyligt och blåsigt och inte direkt lockat till någon vidare utomhusvistelse. Jag har fått en första rapport om att tussilagona har krupit upp ur jorden och lyser med sina gula solar. Det måste jag ut och dokumentera. Dom första blommorna på våren är nästan viktigare än alla andra.

Jag håller på med min Tradera-verksamhet och det är riktigt roligt. Jag rensar i mina skåp, lådor och garderober och hittar en del som jag inte använder och som egentligen bara tar plats. Det är faktiskt trevligt att folk faktiskt betalar för grejor jag inte behöver. I helgen ska jag fota en del kläder och lägga ut på Tradera. Förhoppningsvis blir det någon form av respons.

Marken är vit av ett tunt lager snö, solen lyser så jag hoppas att allt blir grönt och mera vårlikt frampå dagen. Kanske blir det tussilagojakt litet senare.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!

 

~ av Ingegerd på 31 mars 2012.

2 svar to “Med hopp om en sommar”

  1. Hejsan Ingegerd!
    Härligt att du börjar känna lite vårglädje du med! Fast vi hade -8 grader i morse, så det blev lite vinter igen verkar det som. Ja, ja, kändes lite för tidigt med de 20-talet grader vi hade någon dag!
    Fin pelargon, hoppas det blir många blommor!
    Passar på och önskar dig en Glad Påsk!
    Kram Pia

    • Tack, snälla! Här har det snöat igen i två dagar och det är vitt och fruset ute igen! Nåja, vi går mot vår trots allt!
      Glad Påsk till dig och din familj!

Kommentera

 
