Telia – sååååå frustrerande


Min TV fotad den 19 december 2011 (innan digital-TV´n upphörde)

Jodå, jag är av med Telias Digital-TV och ska sälja min box till någon som bättre behöver den. Men tro inte att man är av med TV-avgifter till Telia ändå. Nej då, på fakturan står det ”TV” och en summa på ca 50 kronor!!!!!

Dom måste ju veta att jag inte har någon digital-TV längre och att boxen inte är igång. Jag har inga kvarvarande kostnader på uppkopplingen eller boxen som släpar efter. Och ändå så kommer det krav på 50 spänn! Tre fakturor i rad!!!!!

Om ett år kan jag säga upp Telia helt och hållet. Ingen telefon, inget bredband där! Jag kommer inte att ha något med Telia att göra förutom min mobiltelefon, som en gång var ett Sense-abonnemang. Sense gick så småningom upp i Telia och därför kallas det för ”Telia kontant”. Jag laddar mobilen på annat håll för att slippa att ha med Telia att göra.

Jag ska ringa upp Telia och fråga vad dom håller på med. Det är uselt med förklaringar på fakturan och det har vi väl ändå rätt till? Eller? Måste lugna mig litet först!

Inte underligt att Telia inte är särskilt populära när dom har evighetsavtal! Och i norr drar dom in fasta telefonlinjer för folk som inte har täckning på sina mobiler! Och den ersättning dom hänvisar till funkar inte i fjällvärlden!

Sånt här kan få folk att gå i taket! Telia har inte en susning om hur man gör sig populär och kundvänlig!!!!!

 

~ av Ingegerd på 28 mars 2012.

Kommentera

 
