Sommarminne


Igår satt jag och slötittade på en del foton jag har i datorn och hamnade vid detta foto. I somras var min dotterdotter, M-a, hos mig några dagar under sommarlovet medan hennes föräldrar jobbade. En solig, skön dag gjorde vi en jättegod sommarsallad med sallad i botten, gurkbitar, kalkonkött i strimlor (typ Tunna skivor), färska jordgubbar i delar, kikärtor, några blad av harsyra och så fetaost på detta. Vi ringlade också över liiitet äppelcidervinäger och litet rapsolja (svensk, förstås). Naturligt ville M-a dekorera ytterligare och tog några penséer från balkongen, som lyste upp salladen litet extra. Detta intogs på balkongen under mysigt småprat! Visst ser det ljuvligt gott ut?!

När snön yr runt omkring en och det blåser så takplåtarna är i fara sitter jag inne och pysslar gärna med datorn och mina foton. Då snubblar man över några godingar ibland. Jag är less på snön och nu framför allt halkan. Jag har köpt broddar att sätta på när jag går ut, men det blåser så träd faller omkull i länet, så håller man sig helst inomhus. Men sommarminnena kan ingen ta bort!

Min dotter med familj har varit några dagar i sitt älskade Arjeplog och träffat vänner i flera dagar. Barnen har fått träffa saknade kompisar, dom har åkt skidor på sitt älskade Galtispouda (och mitt också, fast på sommaren med sin fjällflora och midnatssol) och barnen har gått på marknaden med sina bästisar! Vilken vecka dom haft! Dom är hemma här igen, hela och friska!

Jag ska fortsätta lägga ut några grejor på Tradera. Det är saker ingen är intresserad av, så jag kan ju sälja dom till folk som gillar sakerna. Försöka duger!

Någon form av städning ska också utföras. I vårsolen ser man dammet på ett annat sätt än under andra tider på året. Huvva!

Jag önskar er alla en skön vecka, helst med sol och härligt väder, förstås!

~ av Ingegerd på 12 mars 2012.

4 svar to “Sommarminne”

  1. Vilken vacker sallad, det skulle vara ett nöje att sätta tänderna i den!

    • Tack, Marit! Ja, den är supergod! För att inte tala om hur god den är tillsammans med ett barnbarn som också älskar grönsaker!
      Kram!

  2. Det ser verkligen otroligt läckert och färggrant ut!

Kommentera

 
