Min Tradera-verkstad


Jag har inte så mycket att göra här utan kan ibland tycka att dagarna blir rätt trista. Familjen jobbar/går i skolan, något barnbarn passerar mitt hem någon gång i veckan, jag handlar, städar, tar något foto, men i stort sett händer ingenting. Och så längtar jag till våren. Jag är tämligen trött på all snö och älskar att det har börjat töa en del och solen lyser klarare på något vis.

Jag har en mängd ”onödiga” saker jag inte behöver. Det är fullt i skåp både här och där! Det är saker jag inte vill slänga eller lämna bort (nej, jag är ingen samlare). Jag har tidigare köpt några saker via Tradera och det har funkat alldeles utmärkt. Så nu tänkte jag sätta igång själv. Jag har nu sålt en scarf, som legat i låda i mer än tjugo år och fick bra betalt för den, ett par hundra, faktiskt. Mitt första sålda objekt! Nu har jag även en parfym utlagd och fick bud på den redan samma dag. Nu har jag börjat snygga till mina smycken, billiga och inte speciellt äkta, men fräscha, men vill någon ha dom, så varför inte. M-s var här i torsdags och vi började putsa upp smyckena, para ihop dom, se till att dom var snygga och hela. Nu har jag lagt upp annonser på en del av smyckena. Det fiffiga med Tradera är ju att man får betalt för frakten också! Nu får vi se hur det går!

Jag har köpt en bunt provpåsar att skicka saker i, läser portotabeller för att skicka på billigaste sätt, letat upp litet silkepapper att packa i, tagit fram små vågar för att väga sakerna tillsammans med emballaget. Mitt köksbord är Tradera-verkstad just nu och det känns jättekul!

På tal om Tradera. Jag köpte ju ett skott på min favoritorkidé för några veckor sedan. Det skottet var väldigt torrt när jag fick det, men jag planterade det i orkidékompost och vitmossa i förhoppningen om att kanske skottet går att rädda. Men troligen inte! Bladen ha gulnat, några har fallit av och jag misstänker att det inte blir något mer av det. Jag anklagar ingen, skottet kostade mig 35 kr med frakten, ingen större förlust. Kanske har skottet blivit utsatt för kyla under transporten, kanske är det inte säljarens fel. Nu har jag hittat just en sådan orkidé i handelsträdgården här i närheten. Dom ringde till sin grossist, där det fanns en hel planta. En är undanställd till mig och kommer på tisdag! 😀

Solen lyser här om än litet disigt idag! Det är några plusgrader, så töandet fortsätter säkert litet längre fram på dagen! Det börjar bli dags att putsa igendammade fönster (dom ser förskräckliga ut), åtminstone i vardagsrummet!

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 03 mars 2012.

4 svar to “Min Tradera-verkstad”

  1. Jättebra ju! Bättre att kanske få en slant för sakerna i stället för att de ska ligga och samla damm bara!

    • Tack, Monica! Vi får ju se hur det går med försäljningen. Man kanske inte får allt sålt, men då har jag åtminstone försökt! Jag har några stora saker jag ska lägga ut på Blocket för avhämtning! Hoppas på litet tur där också!
      Kram!

  2. Hej Ingegerd!
    Men det var väl en bra sysselsättning! Hoppas du har tur och får något mer sålt!
    Vi har oftast inte tålamod med sådant, utan skänker till loppisar mm, bara för att bli av med grejorna snabbt!

    Kul med din månbild härunder! Jag har inte ens försökt att få den med planeterna så där, men det är ju lite häftigt!
    Kram Pia

    • Tack, Pia! När jag flyttade hit skänkte jag ett helt rum med grejor till en loppis. Detta är det som jag inte då gick igenom riktigt! Vi får väl se hur det går! Jag räknar inte med någon större förmögenhet! 🙂
      Ha det så gott i vårvintern!

Kommentera

 
