Min ”date”


Under längre tid har M-x önskat att vi skulle gå på Sibylla och fika eller äta hamburgare. Vi hade bestämt att vi skulle gå dit igår och fira in helgen. Liiitet besviken blev han över att han inte fick hamburgare, men han kom precis från mellanmålet på fritids. Han fick cola och en muffins och jag tog kaffe och muffins. Vi tittade ut på folkvimlet (nåja, vimlar gör det inte här) och småpratade. Till slut for vi hem till mig.

I bilen på hemvägen pratade vi om tövädret. Det börjar bli smetigt att köra i samhället, det är halt på en del ställen, men solen värmde så skönt att vi konstaterade att det verkar som om våren var på väg. Vi pratade om att vara försiktig så man inte bryter benen. ”Vad händer då”, sa den lille mannen. Ja, om jag bryter ett ben så kan jag inte köra bil, inte gå och handla, kanske inte ens gå ut överhuvud taget. Då kanske din mamma får komma och hjälpa mig och hon har ju redan så mycket att fixa. ”Får du gå på kryckor då?”Ja, kryckor blir det nog. ”Ja, men då kan du ju i alla fall städa själv! Lägg en blöt trasa på golvet och dra den runt med kryckorna!” Ja, men då kanske jag faller och bryter en arm. Det vill jag ju inte. Det bästa är ju att hålla sig på benen!

Vi hann med en kort pysselstund innan papsen kom. M-x tyckte att hans pappa kom alldeles för tidigt och hade ingen lust att gå hem. Idag far dotter med familj till en skidort en bit härifrån och njuter av dagen! Här är strålande sol och det blir nog tö idag också!

Ha det så gott! Njut av solen, som faktiskt värmer nu!

 

~ av Ingegerd på 25 februari 2012.

2 svar to “Min ”date””

  1. Hej Ingegerd, det var ett tag sedan 🙂

    Härligt med en date med sitt barnbarn.
    Nu börjar det bli lite vårlikt ute, nästan så man kan sitta ute en stund på balkongen, skönt.
    Ha det gott!

    • Tack, Ulla! Ja, det är verkligen roligt med barnbarnen!
      Det börjar bli skönt i solen men vi har 70 cm snö så det dröjer väl ett tag ännu innan det blir riktigt vårlikt här. Det är ju bara februari ännu!
      Ha det riktigt gott!

Kommentera

 
