Alla Hjärtans Dag


Jag önskar er alla, som tittar in här, en riktigt mysig Alla Hjärtans Dag! Jag har köpt en liten miniros och då menar jag mera mini än jag sett tidigare. En ros blommar och några knoppar bådar gott om att fler små rosor slår ut så småningom!

Jag har just varit ute i snöovädret! Det snöar ordentligt och vi har full vinter igen, men det är bara någon minusgrad, så det är inte särskilt kallt.

Igår hade vi en alldeles underbar vårdag här. Solen lyste med litet mera styrka än tidigare! Fåglarna kvittrade sina vårpip och jag promenerade ute i solen utan termobyxor och vinterstövlar. Jag hade bara jeans och snyggare kängor! Oh, så skönt det var att slippa stänga in sig i en massa termokläder och känna att våren är på väg! Nästan i alla fall! Nåja, jag vet ju att vintern kommer tillbaka och idag är den tillbaka!

Jag har köpt insynsskydd för fönster, som jag ska sätta upp i sovrumsfönstret. Där är fönstret rätt lågt. Folk kan stå intill husväggen/fönstret och se rätt in, vilket jag inte gillar. Jag kan ju se att det inte är några spår i snön utanför, så det är mest en känsla av obehag. Insynsskyddet är en tunn plast, som man sätter fast med litet vatten på fönstret (nästan som självhäftande), det släpper in ljus, men går inte att se igenom. Foto kommer när jag fixat det. Idag är det väder för inre tjänst så jag gör nog detta under eftermiddagen!

Stor kram till er alla! Särskilt till barn och barnbarn i Stockholmstrakten! Här har barnbarnens pappa magsjuka, så jag hoppas jag slipper träffa dom just nu!

 

~ av Ingegerd på 14 februari 2012.

Kommentera

 
