Tulpaner – igen


Det blir inte så många rader idag, bara några tulpanfoton, då mina förra tulpaner alldeles tappade ansiktet i stället för att slå ut och blomma.

Här är bara några få minusgrader igen. Rätt skönt, mot -30 grader för en vecka sedan!

Jag såg i tulpanbuketten också en kvist med små, små gröna skott, som innehåller pyttesmå knoppar. Har inte en aning om vad det kan vara men foto kommer om jag lyckas ta ett fint foto på dessa knoppar, som bara är 1 mm i diameter.

Igår ringde M-s och frågade om han fick vara hos mig efter skolan. Jodå, han kom skuttande och det blir ett avbrott för mig med en kärvänlig knatte, som får mellanmål, kramar och välja film att kolla på utan att någon har andra åsikter.

I morgon ska jag hämta lille M-x, som önskar sig precis detsamma!

Håll ut i vintern!

 

~ av Ingegerd på 08 februari 2012.

2 svar to “Tulpaner – igen”

  1. Jag köpte också tulpaner tidigare i veckan, det piggar upp. Fina bilder har du tagit!

Kommentera

 
