Uppvaktning


Jag hade födelsedag för några dagar sedan. Då kommer presenter från mina barn och barnbarn, som gör min dag alldeles väldigt ljus och mysig. Från min dotter i Jakan och hennes barn kom det fullt med teckningar, som hamnade på min skjutdörr mellan kök och vardagsrum. Där sparar jag teckningar från mina små, jag byter ut dom ibland när jag får nya, men jag slänger inga teckningar. Jag samlar dom i en mapp, som nu är jättetjock. Där måste jag nog hitta en bättre lösning!

Så fick jag ett fotoalbum från dotter A´s besök i somras när hela hennes familj kom upp på besök. Vi hade strålande väder och hade supermysigt. Alla barnen på hela gatan var med på ett vattenkrig, som säkert barnen kommer att minnas länge. Gissa om det är värdefullt med ett fotoalbum i stället för saker man inte behöver! Jag kommer att bläddra i albumet många gånger framöver!

Så fick jag en riktigt stor bukett med lila tulpaner och vaxblommor av min son och hans förtjusande sambo. Han hade valt blommor i mina färger och jag fick ett rejält fotoobjekt att leka med nu under helgen. Sonen (som var på besök för några dagar sedan) och hans sambo bor i Sumpan strax utanför Stockholm. Det känns oerhört lyxigt när dom ringer från blomsteraffären och undrar om jag är hemma! Och det var jag ju!

Min dotter med familj, som bor här, kom på kaffe och tårta på kvällen. Jag fick ett par broddar på grund av all halka under vintern! Jättebra! Och så till det roliga! Före jul önskade jag mig en liten lila bodum att brygga kaffe i. En sådan var hon och köpte som julklapp. Så ville jag att hon skulle köpa ett lysande körsbärsträd åt mig (jag skulle betala körsbärsträdet), men det kom i julklapp i stället och lyser nu i fönstret så fint i mitt sovrum. Nu är det så att min dotter gömt denna lila lilla kaffebryggare någonstans, där hon inte kan hitta den! 🙂 Eftersom alla skidtävlingar i helgen är inställda på grund av kylan skulle hon ha gott om tid att leta ordentligt! Den kommer så småningom!

Kram på er alla i kylan! Var rädda om er!

 

~ av Ingegerd på 05 februari 2012.

6 svar to “Uppvaktning”

  1. Stort grattis i efterskott!

  2. STORT grattis i efterskott! Hoppas din dag var bra! Och det verkar ju så! Visst är det typiskt när man ska gömma saker till senare och så¨hittar man inte igen det! Men jag håller tummarna för att dotter lyckas leta fram den! De är väldigt snygga de där. Skulle kunna köpa en just för att det är så fina färger! 🙂 Grattis igen i efterskott. Kram!

  3. Ojsan, stort GRATTIS till dig, om än i efterskott!
    Så härliga och omtänksamma barn och barnbarn du har!
    Tulpanbuketten var jättefin och visst är det skoj att få blommor ”till dörren” ibland!
    Kram Pia

Kommentera

 
