Besök av sonen


Rådjuren där jag bor

Min son är på besök några dagar! Jag hämtade honom i torsdags vid tågstationen i den större staden. Vädret var så vackert med sol när jag for hemifrån, men medan jag väntade på honom blåste det upp till något som närmast var snöstorm. Kallt och grinigt blev det utomhus! Nåja, vi hade en trevlig stund på vägen hem till mig. Jag hade förberett mat så vi åt och tog det lugnt. Snövädret kom hit så småningom och vi höll oss inne och tog igen det vi missat den senaste tiden. Rätt skönt, faktiskt!

Istappar på garagetaken

Igår for vi ut med bilen en sväng för att titta på omgivningarna. Även om det inte är så stort och märkvärdigt här, så fick vi sol och underbart väder. Med all snö och fina utsikter både här och där tyckte sonen att det var väldigt vackert här. Man vill ju så gärna att han ska gilla platsen där man bor. Vi for hemåt och åt lunch. Efter ett tag gick vi ut en sväng ner mot Storsjön för att se själva området litet bättre. Det var då vi träffade på rådjuren alldeles nedanför mitt hus. Fortfarande var vädret otroligt vackert med sol och bara några få minusgrader.

Vi knallade hem och fikade med äppelkaka och vaniljsås. Jättegott! Framåt kvällen for vi till min äldsta dotters familj för att äta middag tillsammans. Hennes ystra barn var väääldigt glada att se min son! Jag misstänker att där upphörde lugnet för honom. Vi hade en otroligt härlig middag tillsammans och det blev en massa prat. Det blev läggdags för barnbarnen och då drog jag mig hemåt och sonen blev kvar hos sin syster. Idag ska dom fara in till staden för att visa honom runt litet grann. Det pågår en massa här med vinterspel och annat.

Idag ska jag bara förbi som hastigast för att säga adjö till sonen. Han far hemåt rätt så tidigt i morgon bitti igen.

Jag tänkte på mina barn igår kväll! Tänk vad jag är lyckligt lottad med mina tre barn och deras familjer! Goa snälla barn och barnbarn, som jag är sååå stolt över! Jag har en dröm om att vi ska kunna träffas hela gänget någon gång igen! Då ska jag sitta i mitten och bara mysa! Älskade barn!

Jag önskar er allt gott i vintern!

 

~ av Ingegerd på 28 januari 2012.

2 svar to “Besök av sonen”

  1. Det hoppas jag också att vi kan göra någon gång. Sitta tillsammans allihop. ❤

    KRAM!

Kommentera

 
