Stavgång mm


Tro det eller ej, men jag har köpt stavar och faktiskt använt dom! För bara något år sedan skulle jag inte kunna tänka mig det, men nu vill jag inte vara sämre än andra! Det är ju mängder med människor, som går ut med sina stavar och stavar sig runt i naturen. Jag har provat dom några gånger och det känns faktiskt riktigt skönt. Jag är inte lika rädd för att halka, vilket har hindrat mig från att gå ut i våra backar under vintern. Jag inser att jag måste röra på mig mer än jag gjort under flera år och nu har jag alltså börjat. Jag tar i ordentligt när jag går och fick en lätt träningsvärk dom första gångerna, men bara sådär litet ”skönt ont”, ni vet! Nu är det bara på med kläder och gå ut i vintern! Jag har dessutom tagit fram dom solglasögon jag har som passar utanpå mina vanliga glasögon! Här lyser dessutom solen ganska ofta, vilket förhöjer nöjet! 🙂

Så har jag mina funderingar angående Telia igen. Igår fick jag ett mms av min son, ett foto på en av hans fina blommor. Jättefint foto! Idag (alltså nästan ett dygn senare) på eftermiddagen kommer ett meddelande från Telia till min mobil, som talar om att jag har ett mms att hämta på en länk, där mms till mig tydligen hamnar. Samma foto!!!! Hur fasiken tänker Telia! Fotot fick jag ju redan igår! Vem betalar det meddelandet, som Telia skickar ut och talar om att man har ett mms att hämta (som man redan fått flera timmar tidigare)? Någon måste väl betala det meddelandet och jag antar att det hamnar på någons faktura, förmodligen min! Ett meddelande från Telia, som överhuvud taget inte skulle behöva skickas, vilket är samma sak som totalt onödigt! Jag har upptäckt detta tidigare från min andra dotters mobil. Fotot kommer till min telefon helt OK! Dagen efter skickar Telia meddelande om att man har foto att hämta! Samma j..la foto! Har dom inget bättre för sig!

Det blev mest ”inre tjänst” idag. Vi sorterar våra sopor här! Alla sopor! Och det blir grejor i påse efter påse efter påse och idag gick jag iväg med det mesta! Det är en del pyssel, för att inte tala om vilket plats det tar med små påsar och kassar här och var med både det ena och det andra i. Nu är det nästan tomt här! Så länge det varar! Nyss kom det en bunt reklam så nu börjar jag på nästa påse på en gång! Kul!

Ta vara på vintern! Ge er ut och känn på luften! Hoppas ni får litet sol på er!

 

~ av Ingegerd på 09 januari 2012.

6 svar to “Stavgång mm”

  1. Bra jobbat med träningen, jag borde också ta mig i kragen!

  2. Hej Ingegerd! 🙂
    Jag är nog i det stadiet, att jag inte kan tänka mig några stavar! Då kan man ju garanterat inte fotografera, inte samtidigt i alla fall. 🙂 Men duktigt av dig att motionera!

    Sortera sopor gör vi varje dag! 🙂 På tal om det så är det tömning av vår brännbara+organiska tunna imorgon plus spannen med det ofärgade glaset! Jag vet att alla inte har det så, att renhållningsarbetarna (långt ord istället för ”sopgubbar”!) hämtar det mesta vid tomtgränsen. Så det är vi glada för!
    Kram Pia

    • Tack, Pia! Jag blev också konfunderad på det här med kamera och stavar samtidigt. Jag löste det dock med att jag tog den lilla kameran, som får plats i jackfickan. Jag tog upp den när jag såg något speciellt ett kort ögonblick! Och så stavade jag vidare!
      Ha det så gott!

  3. Och jag har tvärtomproblem. Jag får MMS av vänner och bekanta men det finns ingen bild med, sedan får jag ett meddelande att jag har fått ett MMS som jag får gå in på Telia och kolla. Det är inte alltid utan ibland kommer MMS:et fram! Fattar inte något, kan det vara de nya touch-telefonerna som är problemet? Har du en sådan också?
    Tycker det är jättebra med stavarna om det gör att du känner dig säkrare på halkan! Det är ju synd om det ska hindra dig från att komma ut annars!
    Kram.

    • Tack, Monica! Jag har bara en vanlig telefon som man kan ringa med och i och för sig surfa med men det gör jag aldrig! Även tidigare surffria telefoner upplevde samma sak med foton via Telia! Jag får diverse svamlande svar från Telia. Nu bryr jag mig inte! Ja, stavarna har faktiskt gjort att jag vågar mig ut på ett helt annat sätt! Jag går inte så långt, huvudsaken att jag går mer än jag gjort tidigare och försöker öka på det för varje vecka! Framåt midsommar är jag kanske litet smalare!
      Kram! 🙂

Kommentera

 
