Mellandagsjobb och snöstorm


När året närmar sig nyår är det dags att börja rensa bland årets alla foton. Det borde man kanske göra vartefter man lägger in fotona i datorn, men hos mig blir det inte av. Det har blivit mellandagsjobb dom sista åren. På nyårsafton lägger jag över årets alla sparade foton på min extra hårddisk. Datorn är sååå full av foton, så nu är det dags! Det är rätt trevligt med rensningen för man hittar en del godingar, som hjärtat blir litet extra varmt av!

Jag hittade denna rosa alstroemeria, som jag nästan glömt bort. Där var flera foton jag rensade bort, men så tyckte jag att detta foto var så milt i tonen, hade så fina detaljer så jag beslöt att lägga upp den här på bloggen. Detta foto blev alltså kvar!

Detta är det allra innersta på en engelsk pelargon! Jag är så förundrad över naturens oändliga förmåga att vara detaljerad och ge oss utsökta detaljer att se på!

Jobbet med rensning bland foton pågår idag också. Mina ”tama blommor” är färdigrensade. Jag har bara hunnit en liten bit in på mina ”vilda blommor”. Blåa/lila blommor är klara, så även gröna/grå. Jag jobbar just nu bland alla gula/oranga blommor och dom är många! Så har jag vita och rosa/röda kvar! Jobbet räcker ett par dagar till! Måste ju göra litet annat emellanåt också!

Eftersom det är snöstorm ute så går jag ingenstans idag. Så här ser mitt sovrumsfönster ut just nu. Inte nog med att vi hade stormväder häromdagen, där grejorna på balkongen blåste runt och en del takplåtar blåst bort i området, så har vi en ny storm idag, som förgyller dagen för oss. Jag hoppas inga fler takplåtar lossnar. Det blir ju projektiler, som kan vara riktigt farliga. Det ligger en lång sådan projektil i snöhögen utanför min balkong. Jag vet inte varifrån den kommer. Jag har inte varit ute sedan julafton. Här är så illa halt efter all blåst att jag inte vågar mig ut just nu.

Jag hoppas innerligt att stormen bedarrar frampå dagen. Min kropp känner att den skulle behöva gå ut och gå en sväng. Om jag nu törs för halkan! Jag har beställt gångstavar på internet. Kanske känns det tryggare att gå med hjälp av dom? Det är väl steget innan rollator kanske, hihi! 🙂 Nåja, det är många som går med stavar för att hålla sin kropp i trim. Det gäller väl även mig!

Hoppas ni har några lugna dagar framför er! Så tar väl festligheterna över igen framåt nyårsafton! Jag önskar er frid och fröjd så länge!

 

~ av Ingegerd på 27 december 2011.

2 svar to “Mellandagsjobb och snöstorm”

  1. Nä, jag har inte gjort allt för mycket ute i dag heller! Men vi har i alla fall ström nu, skönt!!! Man förstår ju inte förrän man är utan hur det är. Men du, vilket superbra kort det andra kortet! Ett sådant man skulle kunna förstora och sätta upp på väggen!
    Kram.

    • Tack, Monica, så snäll du är! Jag skickade ett mail så du kan sätta upp dom på väggen! Det är så roligt när nån gillar det man gör!
      Kram på dig!

Kommentera

 
