Azalean


Min azalea mår finfint!

En hel del blommor!

Inte visste jag att azaleor hade en ”mitt”!

Fler blommor på väg!

Hopp om liv efter jul!

När jag köpte azalean sades det att man inte ska doppa ner den i vatten längre utan bara vattna med en deciliter varannan dag. Blomman står också i en plastkruka. Förr stod dom alltid i en lerkruka. Jag håller mig till dessa instruktioner och blomman mår jättefint efter att ha haft den i ca 10 dagar. Tillväxten lovar också att blomman kommer att stå en bit in på nästa år!

Det har slutat snöa! Vi fick säkert en decimeter till igår. Nu har vi ca 50 cm snö. Jag ska alldeles strax ut och skotta fram min lilla bil för att ta en tur till affären!

Hoppas ni får en skön onsdag!

 

~ av Ingegerd på 21 december 2011.

2 svar to “Azalean”

  1. Så fin din Azalea är! Jag har faktiskt aldrig haft någon, men minns att mamma ofta hade förr.

    Så mysigt det låter med all er snö! Hoppas du kört försiktigt idag.
    Nu passar jag på att tacka för kommentarer
    och önska dig en riktigt God Jul, Ingegerd!
    Kram Pia

    • Tack, Pia!
      Det var ca 40 cm snö på bilen och stora vallar runt omkring. Det blev riktig motion att skotta bort allt det. Det var uppehåll ett tag under dagen, men så började det snöa igen! Nu behöver vi inte mer snö i vinter. Det är ungefär -5 grader nu och det är precis lagom. Förra julen hade vi -30!!!!
      Kram och på återhörande! Jag önskar dig en riktigt God Jul!

Kommentera

 
