Utryckning


Igår bakade jag dinkellimpor med nejliksmak! Jättegott! När dom stod på jäsning ringde min dotter, H, och frågade om jag kunde hämta barn för saker och ting hade kört ihop sig. Jag som inte först hade tänkt gå ut i det snöoväder vi hade. Men vad gör man inte för sina barn?! Hennes man, barnbarnens pappa, fick snabbt ta sig till akuten som följd av ett tidigare inbokat läkarbesök. Han har en tid haft besvär i ena tinningen, som först nu tagits på allvar. Vi visste inte hur detta skulle sluta, hur länge det skulle dröja innan vi fick någon sorts besked.

Jag hämtade lille M-x och såg till att alla barn fick mat i magen. Jag röjde undan i deras kök så länge och barnen spelade litet dataspel och såg på TV. Svärsonen ringde och berättade att det eventuellt kunde vara inflammerade vener i hjärnan. Oh, ve och fasa! Det låter allvarligt. Dom hade tagit en massa prover och han väntade på svaren. Min dotter skulle egentligen ha gått på julmiddag med jobbet så hon dröjde sig kvar på jobbet ett tag och jag höll ställningarna så länge. Jag gick ut och satte en sladd till min bil. Snövädret gjorde att bilen såg ut som en igloo. Då kom sms att dottern var på väg hem. Fortfarande visste vi ingenting.

När jag gick där med barnen tog jag foto på deras porslinsblomma, som hade fullt med knoppar. Vilken tur att jag tog med lilla kameran! Nu måste jag ju bara fota blommorna fullt utslagna. Det har jag inte lyckats med tidigare.

Jag for hemåt och avvaktade. Vid halv elvatiden på kvällen fick jag sms, svärsonen var på väg hem. Dom hade inte hittat något som var tokigt! Vilken tur! Dock har inte alla provsvar kommit ännu! Han ska tillbaka i veckan som kommer!

Snövädret fortsätter idag. Jag ska strax fara ut och köpa mjöl så jag kan baka bullar. Köket ser ut som det gjorde när jag lämnade allt tvärt igår. Idag går allting i sina vanliga spår hoppas jag!

Jag önskar er alla en riktigt trevlig Tredje Advent-helg!

~ av Ingegerd på 10 december 2011.

2 svar to “Utryckning”

  1. Skönt att det inte var något allvarligt. Klar man blir orolig! Hoppas det löser sig i veckan också!

    Hoyor kan vara fantastiskt fina vet jag, men jag har inte några själv.

    3 dm snö skrev du! Hmm, det lät som en riktig vinter det! 🙂
    Nej, här är det snöfritt igen och ca +6 grader idag!
    Ha en fortsatt fin 3:e advent!
    Kul du gillade mina fågelbilder! 🙂
    Kram Pia

Kommentera

 
