Prylar och saker


Av någon outgrundlig anledning har jag börjat rota i mina lådor för att bringa litet mer ordning i dom. Det började egentligen med att jag letade efter tumvantarna här ovan. Dom är sydda i filttyg och dekorerade med renskinnsband, renskinn med päls på och renhornsknappar. Jag kunde inte för mitt liv hitta dom. Till slut fann jag att dom farit ut längst bak utanför lådan och där blivit liggande. Det är goa, varma vantar köpta i vår lilla hantverksbutik i Arjeplog, där jag jobbade ett par år och jag ville verkligen inte att dom skulle vara borta.

Alla prylar, ja! Jag börjar mer och mer fundera på om jag ska börja sälja på Tradera eller Blocket. Vad ska man med alla prylar till? Halsband i mängder! Skärp! Schalar! Mössor! Och en del annat. Jag är bara i början av mina funderingar, men jag kanske drar igång detta efter jul. Jag ska undersöka litet mera först hur det fungerar.

Jag har tämligen fullt överallt. Kanske kan jag också göra mig av några kläder som krympt i garderoben. Kan mina säljobjekt inbringa några kronor, så varför inte! Det ska bli intressant att se hur det går!

Jag har hittills väldigt goda erfarenheter av Tradera. Jag har köpt två orkidéer, en alldeles fantastisk lila vinterjacka som är som ny (ett absolut älsklingsplagg), ljusslinga, motljusskydd till kameran, en väldigt fin hemsydd alldeles ny klänning till Barbie (tyst, det är en hemlis) och några saker till. Det blir säkert rapport om detta längre fram!

Äntligen har vi fått vinter! Både snö och minusgrader samtidigt! Inte illa! Vi har väl 5-6 cm snö, knappt någon idé att skotta. Just nu blåser det en del, men enligt vädergudarna är det nog ingen mer snö på väg i morgon i alla fall.

I övrigt gillar jag att gå här och skrota i mina lådor med ljusslingor runt omkring mig. Det är rätt mysigt, faktiskt! Jag hoppas det inte är lika halt i morgon för jag behöver verkligen ge mig ut och promenera.

Ha det så gott!

~ av Ingegerd på 05 december 2011.

4 svar to “Prylar och saker”

  1. Så fina vantar, men vet du vad jag trodde bilden föreställde först? En korsett.. haha.. jag måste nog lägga mig och sova för jag ser tydligen i kors!

  2. Jag har ingen erfarenhet av att sälja på Blocket/Tradera precis, men det är säkert bra. Bra också om man får ihop några kronor.
    Just skärp, halsband mm rensade jag ut massor av i fjol höstas.

    Vi har också fått vinter! Men just nu töar det för fullt.
    Hoppas du kommer ut på en halkfri promenad!
    Ha det gott! /Pia

    • Tack, Pia! Ja, äntligen har vi fått snö och kallt. Lagom kallt, sådär -5! Det räcker gott! Det kändes inte så halt när jag var ute nyss! Och solen skiner dessutom! Det gör den visst alltid här. Nästan!
      Ha det så gott med julstöket! Kram!

Kommentera

 
