Puh!


I eftermiddag har jag varit barnvakt ett tag. Min dotter och hennes man skulle skaffa resten av julklapparna och då skulle barnen vara här. Jag hade förberett litet med att hämta mina julpyntslådor i källaren och dom kastade sig handlöst ner i dom. Efter ett tag var TV´n roligare och jag får fixa resten själv litet längre fram.

Dom har också garnerat pepparkakor med liv och lust. Tuberna var två och barnen var tre. Nåja, dom fick vänta på varandra. Nu ska pepparkakorna torka litet och sedan ska barnen få sina pepparkakor med hem.

Här är dörrkransen som M-a fixat. Jag tycker den blev riktigt fin. Framför allt ser den inte ut som dom man köper hur fina dom än är! Denna är det kärlek i och samtidigt hög feber. Hon gjorde det mesta när hon hade 39,5 i feber igår då hon var hos mig och var totalt slut efteråt. (Hon var pigg idag igen.) Man jag är alldeles ensam om att ha en så fin krans!

Vi har tidigare under året haft picnick på golvet i vardagsrummet med pitabröd, kycklingbitar, någon youghurt/kesoklick och grönsaker. Idag tänkte jag fuska. Vi skulle sitta vid bordet framför TV´n och äta. Men icke! Lille M-x sa att det ska vi väl inte göra. Då sa jag åt honom att fixa det hela och med stort engagemang blev det så här till slut. Detta måste vara något alldeles extra. Aptiten är enorm, M-s klämde massor med kyckling och grönsaker i tre (!) fyllda pitabröd. Han har blivit matvrak. Men så gärna, så länge ungarna äter mat och tycker det är gott så har dessa picnickar blir väldigt speciella.

Föräldrarna ringde hem sina barn vid 19-tiden och barnen knallade hemåt. Här har varit full fart hela tiden. M-x tjattrar oavbrutet, nästan litet stökig idag och var i absolut högform, M-s går gärna och kolla i mina skåp om det finns något ätbart och M-a gjorde färdigt det allra sista på kransen. Killarna hann med en sväng i badet också. Det har nästan blivit obligatoriskt här.  Nu är här tyst igen, men barnens framfart syns här. Det blir ingen städning ikväll. Jag tar det i morgon i stället. Nu ska jag ta det lugnt! Puh!

Jag önskar er alla en trevlig Andra Advent!

 

~ av Ingegerd på 02 december 2011.

6 svar to “Puh!”

  1. Håller verkligen med dig. Om de äter med så god aptit så är väl picnick på det sättet bra mycket bättre än ett bord!
    Och du har så jätterätt, mycket roligare att ha en krans som någon nära gjort och allra helst barn/barnbarn. Den blev verkligen superfin!! Kram.

  2. Tack, Monica! Ja, deras alster betyder verkligen mycket! Önskar dig en trevlig Andra Advent!
    Kram!

  3. Önskar dig det samma!

  4. Ja nu ser jag att det blev riktigt vackra och säkert jättegoda pepparkakor!
    Väldigt fin dörrkrans fick du med! Jag har använt ett liknande rött band (m metall i) som omtag till ett par vita gardiner!
    Klart att maten smakar bättre på en picknick! 😀
    /Pia

Kommentera

 
