Inför advent


Det drar ihop sig till advent. Häromdagen var M-x här och jag hade tänkt att vi skulle kolla i leksakskataloger och rita. Han hade helt andra idéer. Han ville absolut julpyssla. Jag sa att det litet tidigt för det, men gav mig och sa OK. Vi hämtade min stora pysselpåse och han satte igång. Han tjattrade hela tiden och såg så nöjd ut. Vi hade verkligen mysigt. Resultatet tog han med sig hem. Jag bara säger det, den ungen kan konsten att använda mängder av julkulor. Han trädde upp massor på ett plastband. Det blev riktigt fint.

Jag har förut berättat att adventsljusstakar inte får plats i mina fönster. Jag har dock gott om ljusslingor av olika sorter. En röd slinga pysslade jag ner i en ljuslykta och det blev ju inte så tokigt. Jag älskar den röda färgen på slingorna. Man kan även sätta ut denna lykta utomhus eftersom slingan är av den sorten.

Jag beställde en fin ljusslinga jag kunde ha hela den mörka årstiden på Tradera. Jag vann budandet, betalade och inväntade slingan. Igår kom den. Jag fick en avi, som berättade att jag hade ett rekommenderat paket från Thailand att hämta. Jag begrep ingenting. M-s var här och vi funderade och funderade. Är det ruffel och båg på gång här? Jag väntar inget från Thailand! Vad kan detta vara? Jag funderade på ljusslingan trots allt för paketet var inte så stort. Det enda rimliga. Nåja, han fick öppna när vi kom hem. Det var slingan från Tradera, men kom via Thailand. Blommorna, som omger varje ljus, ser ut som orkidéer! Precis i min smak! Och lila dessutom! Kan det bli finare?

Idag på morgonen var det advent med skolbarnen i kyrkan. Det var mysigt, litet högtidligt och ändå väldigt barnvänligt. Näe, fotona blev inget att ha! Jag hälsade på mina pojkar. Dom gick tillbaka till skolan. Jag tände ett ljus för barnbarnet i Himlen. Så for jag hemåt.

Jag önskar er alla fin och vacker första advent!

~ av Ingegerd på 25 november 2011.

5 svar to “Inför advent”

  1. Det var en härlig ljusslinga du fick tag i. Passar väl en orkidéälskare 🙂 Man behöver verkligen allt ljus man kan hitta nu.
    Trevlig Adeventshelg!

  2. Jaaa, vilken fin ljusslinga. Den kan man ju har året runt dessutom!
    Vad mysigt ni ska ha haft med erat julpyssel du och barnbarnet,alltid kul att göra sådant här tillsammans!

  3. Ja den måste ju vara perfekt för dig! 😀
    Men jag hade inte sagt nej till den heller, lamptokig som jag är!

Kommentera

 
