En annorlunda vecka


En ny ljusslinga från Tradera är nu testkörd och den får godkänt. Den kan blinka hysteriskt också, men det talar jag nog inte om för barnbarnen! Blev ganska fint, faktiskt. Här ska barnbarnen och jag göra tomtelandskap med tomtar, änglar, kulor mm runt första advent. Det kommer dom att gilla.

Jag har varit barnvakt mer än vanligt denna vecka. Min dotter har varit bortrest några dagar och svärsonen går hemifrån vid 6-tiden och far till jobbet. Då har jag varit där och sett till att barnen kommit upp, ätit frukost, borstat tänder, packat skolväskor mm. Jag har gått upp vid 5-tiden några morgnar. Det har i och för sig inte varit några problem, men i måndags kände jag mig som en zombie hela dagen. Barnen har gjort precis som jag har sagt, dom har varit färdiga i förtid och dom har fått sååå mycket beröm. Jag misstänker att någon pratat med dom i förväg för nog trodde jag att det skulle bli protester och gnäll någonstans, men icke! Då är det ju inte så svårt att vara barnvakt.

Jag blir mer och mer förbannad på dom här rikemansherrarna, som ”får” lägenheter till höger och vänster eller skaffar sig förmögenheter i gråzoner. Vissa skor sig på våra gamla, som en gång jobbat hårt för vårt samhälle. Sedan sitter dom på sina förmögenheter, skickar dom utomlands (förmögenheterna, alltså) och dom gamla lever under stundtals vidriga förhållanden! Tänk er allt detta mygel i vårt samhälle!!!!! Det finns mycket mer än vi vet om! Jag vet inte om jag litar på någon snart! Om alla vore reko skulle det inte vara så ojämlikt och jag tror ta mig tjyven också att pensionerna skulle vara högre.

Snön lyser med sin frånvaro. Vi har fått minusgrader i alla fall. Det är frostigt och rätt halt på vissa håll. För min del smyger jag fram med Pärlan (bilen) för att åtminstone inte jag ska orsaka någon olycka någonstans. Men nu vore det rätt mysigt om snön kom. Det är ju ändå den årstiden nu och med alla ljus i alla fönster och utomhus är det så vackert med snön. Nåja, till slut kommer den väl!

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 18 november 2011.

2 svar to “En annorlunda vecka”

  1. Så fint det blev, jag måste börja julpynta också!

Kommentera

 
