Strålande morgon


Morgonen har gått alldeles utmärkt. Alla mina klockor fungerade och jag gick upp på en gång. Tog en snabbfika och for till barnbarnen. Jag mötte min dotter i dörren, hon skulle ut på resa med jobbet. Det blev bara en snabb halvkram för taxin kom samtidigt med mig. Svärsonen for strax efter. Så var det lugnt i huset.

Jag började med att väcka M-a. Hon gick upp på en gång. Wow! Helt underbart! Glad och trevlig kom hon ner i köket och åt frukost medan vi småpratade. M-s kom upp av sig själv strax efter och började ta frukost också. Jag väckte lille M-x, som också gick upp på en gång! Imponerande. Inget tjafs överhuvud taget!

Frukost intogs i lugn och ro. Tandborstning tog vid. M-a var den som skulle ge sig av först. Vi plockade ihop hennes grejor. Hon skulle få fara med en klasskamrat till skolan. Så fick hon en adjökram och jag önskade henne en trevlig dag. Glad, söt och trevlig tjej!

Killarna åt färdigt och jag plockade undan. Kläderna kom på utan tjat. Också imponerande! Tandborstningen var klar i ett nafs. Dom hann till och med en liten stund i TV-soffan med litet barnprogram. Så på med ytterkläderna och iväg. Adjökram till glada och trevliga killar vid skolan och jag for hem till mig igen! I morgon blir det samma sak igen. Och så på fredag! Det här fixar jag och barnbarnen!

På hemvägen lyste himlen alldeles otroligt vackert av den uppåtgående solen! Jag hoppas barnbarnen får en mysig dag! Dom tyckte i alla fall det var skönt utan stress!

Ha det så gott!

 

~ av Ingegerd på 14 november 2011.

Kommentera

 
