Foton tagna 2011-11-11, kl 11.11


Gräs med rimfrost

Det unika datumet och klockslaget idag måste man ju bara dra nytta av. Jag packade ihop mig och gick ut med kamera och väskor för att handla samtidigt. För första gången fick jag skrapa bilen, men det var inga problem. Jag for ner till hamnen. Storsjön syntes nästan inte. Samtidigt tycker jag det är så vackert med frosten i gräset och dimmorna över träden en bit bort.

Vattnet i Storsjön är lågt just nu. Stenarna här ovan ser man inte mycket av under sommaren.

Skogsbrynet ser litet trolskt ut i dimman. Samtidigt gjorde solen försök att tränga igenom, men lyckades inte.

Vattenpölarna var frusna och mönstret som bildats var jag riktigt imponerad av.

Det ser ut som om dimmorna inte tänker lätta idag. Alla foton blir svartvita antingen man vill eller inte. Men det är också så vackert! Det är ju inte så mycket färg i naturen längre. Jag börjar se fram mot snön, som lyser upp landskapet samtidigt som ljud och konturer blir litet dämpade.

I morgon ska barnbarnen vara här. Deras föräldrar ska handla julklappar i lugn och ro. Då ska vi ha kul ihop. Jag ska fixa favoritmaten igen. Pitabröd med kyckling och grönsaker intagna på en filt på vardagsrumsgolvet. Det är precis så mysigt som det låter!

Jag önskar er alla en skön helg!

 

~ av Ingegerd på 11 november 2011.

3 svar to “Foton tagna 2011-11-11, kl 11.11”

  1. Ja inte är jag i någon dimma heller ikväll 😉
    Men vi beger oss in till stan för middag på restaurang, det gäller väl att passa på skulle jag tro =)

    Dimman har verkligen legat på hela dagen, och den verkar stanna under kvällen!!
    Trevlig fredag!!

  2. Vilka underbara bilder! Trevlig picknick imorgon.

    Kram
    A

  3. Tack, flickor! Trevlig helg på er!

Kommentera

 
