Testkörning…


Mitt sovrumsfönster

… av mina ljusslingor. Det börjar ju bli dags att kolla om dom fungerar eller om några lampor ska bytas ut. Jag älskar ljusslingor och har dom tända hela tiden efter Allhelgonahelgen och långt in på nästa år. Ja, inte dom allra juligaste kanske, dom åker ner när julen är över.

Min hall

I hallen har jag satt upp en röd slinga med stjärnor och alla stjärnor lyste. Det blev väldigt juligt, så jag tänder den mera konstant runt Lucia eller så. Men nu sitter den där. Det ska bli kul att se barnbarnens ögon när dom ser alla ljusslingor! Ännu har jag bara satt upp dessa två!

Jag har nu tagit Chisan/Gerimax under ca en vecka. Jodå, jag blir nog litet piggare, men jag är konstgjort pigg på något vis. Det känns inte naturligt. Jag får mer energi av dom, men jag blir också mera spänd, musklerna knyter sig, det susar i huvudet av nackvärken (som är jobbig ändå), blodtrycket blir för högt och det är omöjligt att slappna av. Nej, det blir inget mera sånt. Jag får väl kanske inse att jag inte kan fara runt som ett skållat troll vid min ålder. Jag får fortsätta att äta rätt, vilket jag nästan alltid gjort. Jag ska satsa på mera vitaminer än något slags ”uppåttjack”.

Jag har rensat källaren en del den här veckan. Det har hängt över mig en tid. Jag har sorterat om på hyllorna och slängt en del. Jag har oanade mängder av ytterkrukor till krukväxter. Jag har inte så många krukväxter som jag hade förut och då blir krukorna över. Jag ska försöka få min dotter att hämta så många hon vill. Hon kanske behöver byta ut en och annan.

Jag kan rekommendera er alla att sätta upp nån ljusslinga här och var. Det lyser upp i mörkret på ett väldigt mysigt vis. Jag ääälskar ljusslingor!

Jag önskar er alla en trevlig Allhelgonahelg! Det är tungt att tända ljus för våra familjemedlemmar/vänner, som inte är med oss längre, men ni måste medge att det är oerthört vackert på kyrkogårdarna! Synd bara att det inte är snö ännu!

 

~ av Ingegerd på 04 november 2011.

7 svar to “Testkörning…”

  1. Hej hej! Vad roligt att du hittade mig =) Så kan det nog vara att vi bor i samma kvarter, jag bor på Sjövägen!

    Ja snart dyker det nog upp en lite bebis här hemma. Ska bli spännande =)
    // Anna

  2. Så mysigt du har gjort! Det är bra med ljusterapi, när nu det inte blev riktigt som du önskade med naturläkemedlen!

    Skönt att du fick rensat i din källare! Vi har en vind som vi borde rensa bort en massa onödigt ifrån också!

    När jag tänker efter, så brukar vi nog inte ha någon ljusslinga inomhus, men det skulle man kanske ha! Ser ju så fint ut, men allt det där får nog vänta tills 1:a advent, tror jag!
    Ha en fin Allhelgonahelg, Ingegerd!
    Kram Pia

    • Kanske ska du testa en ljusslinga inomhus, Pia! Eller flera! Det blir så mysigt. Dom flesta sparar jag också till advent!
      Ha det så gott!

  3. Åh det blir ju så mysigt! Jag älskar ju lampor i alla dess former! Och det är ju så härligt med dessa ljusslingor, de ger ett så behagligt och ombonat känsla! Kram!

  4. Väldigt fint! Så vill jag med ha det! Satte upp 50m i ett träd idag iaf!

Kommentera

 
