Favorit i repris


I brist på andra foton kommer här en favorit i repris. En nödbild, alltså! Jag har just inget nytt att visa, men väl en del äldre foton, som jag gillar litet extra. Linneor växte i mängder i Arjeplogområdet. Jag hade aldrig sett linnea live förrän jag kom dit. Dom är små, spröda, försynta och gör inget väsen av sig förrän man träffar på en hel matta med små rosa linneor. Helt sagolikt vackra! Det är grodperspektiv när man fotograferar linneor! Det känns nyttigt i hela kroppen att krypa runt på mage i stort sett.

Idag har jag börjat med rensning i källaren. Gissa om det känns skönt. Jag tar en liten bit i taget. Där är trångt och man får flytta ut grejor i källargången för att kunna vända sig där inne. Idag tog jag hand om två säckar, den ena fylld med mängder av tygbitar, den andra med en massa garn. Jag ringde till äldreboendet här för att fråga om dom ville ta emot säckarna och låta någon pyssla med detta. Tyvärr är dom boende där så gamla och sjuka att just ingen handarbetar längre. I morgon ska jag besöka lågstadiet/fritids för att höra om dom vill ha säckarna. Hoppas, hoppas!

Här är ljummet ute och litet regnigt. Rätt skönt väder för att vara nästan november. Jag trodde nog att vi skulle ha åtminstone minusgrader och att vi skulle haft ett tunt lager med snö. Inte än. Min fuchsia på balkongen är fortfarande fin och blommar riktigt vackert! Jag har inte hört talas om sånt tidigare.

Familjen är bortrest under höstlovet, så jag har all tid för mig själv. Jag är litet piggare och har äntligen fått upp ändan ur soffan och börjat fixa ett och annat. Det känns riktigt skönt. Jag ska försöka få fart på några ljusslingor som har slocknat. Litet terapi att bli uppjagad över då man aldrig riktigt vet vilken/vilka lampor som har lagt av. Det är väl ett tjugotal att gå igenom. Jag brukar tända neutrala (inte röda) slingor runt Allhelgonahelgen, mest för att lysa upp tillvaron litet grann.

Jag önskar er alla en härlig vecka!

 

~ av Ingegerd på 31 oktober 2011.

8 svar to “Favorit i repris”

  1. Det går väl bra med nödbilder också ibland, man tager vad man haver 🙂
    Den är ju jättesöt Linnean. En blomma jag gärna skulle vilja se och fotografera också. Har aldrig sett den i verkligheten, mig veterligt så finns den inte här i mina omgivningar.
    Ha det gott och tack för dina kommentarer 🙂

  2. Åh vad avundsjuk jag blir. Vi skulle VERKLIGEN behöva rensa och städa i källaren. Men vi gruva oss så då vi vet att det tar minst 1 dag…….
    Klart det fungerar med repriser! Fint kort på Linneor! Ha en bra dag. Själv är jag ledig nu till på måndag. Känns ganska bra och välbehövligt! Kram!

    • Tack, Monica! Nu känns det rätt bra med källaren, men nu behöver jag hjälp. Kanske ett barnbarn kan klättra litet.
      Hoppas du har en riktigt skön ledighet! Kram och Njut!

  3. Jag var in och tittade på dina kort på flickr, vilken underbart söt ekorre! Gillar tofsarna på öronen!
    Kram.

  4. Hej Ingegerd!
    Linnéor har jag aldrig fotograferat någon gång! Smålands landskapsblomma och Linnés favorit! Den borde ju finnas i Skåne med, tycker jag!

    Hoppas dina tyger och garner kommer till användning! Finns det inte någon som stickar till hjälpbehövande? Röda korset kanske?

    Ja du, det är en märklig höst vi har i år!
    Kram Pia

    • Linneorna växer helst i mossiga granskogar verkar det som. Du får leta upp en sån skog!
      Jag ska prata med fritids angående tyger/garner. Om inte dom vill ha det så forskar jag vidare!
      Trevlig helg!

Kommentera

 
