Fredag kväll


Min lilla blåa orkidé blommar om. Det är en Doritaenopsis, som kallas ”Aida”. Minsann har den fått fyra stänglar den här gången, tre stycken som växer in och blommar i varandra. Den fjärde stängeln sitter litet längre ner och blommar den också. Där är mängder med både blommor och knoppar. Det är riktigt roligt när orkidéerna blommar om. Känns väldigt lyxigt på något vis.

Lille M-x har varit hos mig i eftermiddag. Det är heliga stunder för honom. Det är stort för honom att komma ensam och få bestämma litet mer än när hans syskon är med. Vi har ritat, färglagt, skrivit ut nya bilder, sett film, fikat och myst. Det är mycket med fladdermöss, spökhus och pumpagubbar nu. Han tycker att det är så roligt. När han blev hämtad ville han bestämma om dag hos mig i nästa vecka, men jag sa att familjen är ledig då, så vi bestämmer ny dag senare. Familjen far bort några dagar. Framåt slutet av veckan kommer en familj från Arjeplog på besök, vilket alla verkligen ser fram emot.

Jag funderar på att röja källaren under den veckan. Där är en del saker jag kan sälja av, så man till slut får plats att komma in. Det beror på om lusten är lika stor efter helgen. Det vore väldigt skönt att fixa i ordning litet där nere.

Jag har tagit Chisan och Gerimax några dagar och på något vis känns det litet bättre. Jag fortsätter ett tag till med att ta dessa till jag känner att jag vågar lita litet på läget. Jag hoppas det fortsätter uppåt. Kanske blir det bättre när snön kommer. Det blir inte så mörkt ute då.

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 28 oktober 2011.

4 svar to “Fredag kväll”

  1. Så fin den är! Och ovanlig! Det är så roligt när de blommar om!
    Just nu har jag nya små stänglar på 11 st orkidéer!

    Hoppas du blir piggare framöver, Ingegerd!
    Kram Pia

    PS. Då förstår jag att du inte vill mata några fåglar i år!
    Musbon vill man inte ha!

  2. Tack, Pia! Jag har också några stänglar, men kanske fem, på mina orkidéer. Någon utan rötter har åkt ut. Resten mår ganska bra!
    Önskar dig en trevlig vecka! Kram!

  3. Jag behöver också sälja av lite saker och röja upp vissa utrymmen. Ha en bra vecka!

Kommentera

 
