Solen går upp också


Jag har visat flera solnedgångar, men faktum är att solen också går upp. Varje dag. Hur grått det än är. Bortanför molnen lyser alltid solen. Det tänker jag på ibland även om dagen känns grå och trög. I går morse var det en väldigt vacker soluppgång. Jag tog lilla kameran och fotade. Tyvärr blev träden inte så skarpa som jag önskade, men jag fångade himlen i alla fall.

Igår for jag litet längre bort för att handla. Det finns ett stort ICA när jag far in mot Östersund. Jag var ute och letade efter en starkare ost egentligen. Ja, det finns ju på ICA här också, men att fara litet längre bort och gå och strosa i en ny affär är litet trevligt. Jag hittade litet annat som inte finns på mitt ICA, så besöket kändes lönande. Jag köpte också en flaska Chisan för jag behöver litet uppåt-elixir för jag känner mig tämligen dämpad just nu. Nu får vi se om gnistan kommer tillbaka.

Vädret blir fint idag också. Himlen är alldeles klar och jag ska städa och bl a gå ut med tidningar och kartonger. Det är konstigt så mycket som samlar sig, trots att jag inte har nån tidning. Påsarna fylls mest med en massa reklam man inte behöver.

Ikväll ska jag vara jag barnvakt igen. Föräldrarna har skaffat några åtaganden att delta i, så jag tar över läggning av barnbarn under tiden. Det blir säkert mysigt, som vanligt.

Jag önskar er alla en fin tisdag!

 

~ av Ingegerd på 25 oktober 2011.

6 svar to “Solen går upp också”

  1. Vilken härlig kvällshimmel.

  2. Jo, den gör väl det, går upp alltså! Men det är ju inte lätt att se den bak alla gråa moln! Du fick en fin morgonhimmel på bild i alla fall.
    ChiSan skulle nog behövas här med! Varit mörkt och trist i två dagar på rad nu.
    Ha en fin kväll!
    /Pia

  3. Mycket vacker himmel.. det är ju i gryningen man ska vara ute för att fånga det vackra ljuset!

Kommentera

 
