Ett till rosenfoto


Tänk så roligt det är med ett fotoobjekt, som är så tacksamt att fota som rosor. Det har blivit många foton i helgen och jag känner mig relativt nöjd med resultatet. Rosorna är fortfarande fina. Jag är glad att jag köpte dom. Tjejen, som sålde rosorna, visade dock upp en legitimation, vilket gjorde mig litet lugnare. Men, men, jag kan ju ha blivit lurad ändå. Rosor för 20 kr/st är inget rövarpris. Hade det varit en insamlingsbössa hade jag nog inte lagt i något.

Igår var jag barnvakt åt grabbarna. M-a sov över hos en kompis, så det blev jag och grabbarna under kvällen. Vi hade chips och litet godis. Tänk att dela soffa med en knatte på var sin sida. Go´ värme från två håll. Snällt gick dom och la sig på bestämd tid. Så var det bara jag hela kvällen. H och J var på middag med fotbollsföräldrarna. M-a spelar fotboll och igår var det träff för föräldrarna. Dom blev serverad en fyrarättersmiddag, vilket även imponerade på svärsonen, som är otroligt duktig kock. Nåja, dom kom tillbaka till midnatt. Hade jag vetat att M-a skulle sova över hos en kompis, så kunde ju grabbarna sovit över hos mig och föräldrarna kunde ha stannat halva natten. Dessa fester håller visst på till framåt fyratiden på morgonen och det unnar jag dom gärna. Vi gör så nästa gång – grabbarna sover hos mig.

Solen skiner, det är varmt och skönt ute. Bara en aning blåsigt. Det puttrar kyckling på spisen. Nu känns det som om jag kan äta litet bättre igen efter tandutdragningen. Det har varit litet dåligt med det denna vecka. Det blir nog en sväng utomhus med kameran i det vackra vädret.

Hoppas ni andra också har fint väder!

 

~ av Ingegerd på 23 oktober 2011.

2 svar to “Ett till rosenfoto”

  1. Superfina rosor!

    kram

Kommentera

 
