Igen


Igår var det en otroligt vacker solnedgång. Igen. Solnedgångarna är väldigt vackra här. Och jag är på första parkett. Fotot är taget från min balkong. I fjärran ser man över till andra sidan Storsjön, ett par kilometer bort. Jag märkte nästan inte solnedgången först utan fick plötsligt bara se den. Då fotar man bara där man är.

Igår drog jag ut min trasiga tand. Jag har inte fått bedövning hos tandläkaren på minst femton år, så det var nästan nypremiär igår. Inga problem. Tandläkaren började lossa tanden och drog så ut den med en tång. Nä, det gjorde inte ont det minsta. Jag måste säga att han var väldigt varlig i händerna. Det blödde litet efteråt, men det blev rätt kortvarigt. Jag for hem och väntade på att bedövningen skulle släppa. Jag åt ingenting, men drack mina fastejuicer. Med sugrör för säkerhets skull. Jag ville inte att något skulle komma i såret. Bedövningen släppte och det gjorde inte ont då heller. Jag började äta litet mer frampå eftermiddagen och kände mig egentligen rätt OK. Det blev en riktig slödag!

Jag ska kolla hur det ser ut hos frissan idag. Häromdagen såg jag att dom har Drop-In och det känns riktigt bra. Att vänta på tid någon vecka/tio dagar efter att man upptäckt hur man ser ut är ingen höjdare. Jag ska också hämta paketet med den rosa rattmuffen jag beställt! 😀

Ikväll är det föräldramöte och då ska jag vara barnvakt en stund. Jag ska se till att mina små älsklingar borstar sina tänder och är rena inför natten. Och så blir det en mysstund också, förstås! Underbart!

Jag hoppas ni får en mysig onsdag!

 

~ av Ingegerd på 19 oktober 2011.

8 svar to “Igen”

  1. Solnedgångar är alltid vackert, var man än befinner sig. Ofta klarnar det upp på eftermiddagarna/kvällen efter lågtryck som passerat och då kan det bli fina solnedgångar. Igår regnade det hela dan här, men det klarnade lite på kvällen 🙂
    Ha det gott!

  2. Vilken härlig utsikt från din balkong! Inte dåligt att få sitta på första parkett! Vacker solnedgång!
    Vi hade heldagsregn igår!
    Skönt det gick bra med tanden!
    /Pia

  3. Helt underbar bild på solnedgången.

    kram

  4. Hjälp vilka färger! Bra fångat!!!

Kommentera

 
