Mera dimma


Idag har det varit väldigt dimmigt över Storsjön. Redan i morse var det tjock dimma och man såg inte särskilt långt. Vädergudarna hade lovat sol och vackert, så jag trodde att dimman skulle lätta ganska snart.

Hela förmiddagen gick. Jag gick och pysslade inomhus, åt lunch och kollade vädret. Fortfarande dimmigt.

Då for jag ut för att fota dimman. Klockan är runt 1 på dagen. Jag for ner till hamnen för att se hur det såg ut. Jodå, väldigt dimmigt runt om. Man kan ju inte tro att det är färgfoton. Inte för att naturen är så färgglad när dom flesta löv har fallit, men dimman lägger en grå ton över naturen.

Jag måste ändå säga att det är väldigt vackert trots allt. Jag gillar stämningen. Det är första gången jag har tagit riktiga foton på dimma, så det var en ny upplevelse.

Det sista fotot är taget vid 2-tiden och dimman ligger kvar. Jag packade ihop mig och for en sväng runt samhället. Jag for till ”mina” kalhyggen, där äventyr väntar i sommar. Jag har totalt missat dom i år. Där måste ju finnas massor att fota. När jag kom dit lyste solen i alla fall. Där var alldeles tyst och stilla.

På hemvägen tittade jag ner över nejden och såg att dimmorna låg kvar över en del av Storsjön, men hade minskat betydligt. Då var klockan 3. Tänk att ha dimma en hel dag utan att ha druckit det minsta starkt. Men vackert och litet mystiskt är det på något vis.

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll!

 

~ av Ingegerd på 15 oktober 2011.

8 svar to “Mera dimma”

  1. WOW! Vilka coola/fina dimm-bilder!

  2. Oh vilka vackra kort! Gillar dimma, när jag inte behöver köra bil i den! Och vet du, jag går ju ut i morgonrocken hos mig så jag behöver inte göra mig ”i ordning” innan jag kan fota frosten i våra spireor på förmiddagen! 😀

  3. Vilken dimma du haft idag! Blev ju lite annorlunda bilder och väldigt svartvita som du skrev! Vet inte ens om jag fotat dimma någon gång?
    Vi har haft strålande väder och varit ute och njutit. Det har även varit frost flera nätter i Skåne nu.

    Tack för din kommentar, Ingegerd! Kul att du gillar mina fågelbilder från våtmarkerna!
    Ha en fin söndag!
    /Pia

  4. Vilka läckra bilder!

Kommentera

 
