I dimman


Det är lördag morgon och dimman är tät över Storsjön. Älvorna har nog samlats för en årssammankomst för dimman är riktigt tät. Normalt kan jag se över till andra sidan (”annersia”) av Storsjön, men inte idag. Träden i ”min” skogsdunge står kanske 30 meter bort. Till och med dom är inhöljda i dimman.

Solen är på väg och då lättar nog dimman. Det ska bli en solig, fin dag runt Storsjön. Frosten försvinner nog också. Det är inte frost alldeles intill där jag bor utan man får gå iväg en bit.

Efter min fuskfasta i tisdag har jag mått väldigt bra. Jag har inte ens varit godissugen, vilket jag är jämt annars. Jag har känt mig lättare/smidigare, vilket är underbart. Normalt är jag ändå väldigt rörlig för min ålder, men nu känns det ännu bättre. Jag har inte ont i ben eller höfter. Jag är förskonad från sådant. Jag har bara en eländig rygg och det räcker. Ryggen har jag lärt mig att leva med. Jag kan bara konstatera att jag mår väldigt bra av färska grönsaker. Jag kommer att fortsätta så här en tid för att se vad som händer. En fuskfasta en dag i veckan känns väldigt stimulerande.

Nästa vecka ska jag dra ut min dåliga tand och att fasta just den dagen kan inte vara fel. Jag kan säkert inte äta vanlig mat den dagen, men dricka juicer och te och ta några små grönsaksbitar går kanske bra. Den dagen ska jag ligga lågt och bara ta hand om mig själv.

Det har inte blivit någon läxläsning med barnbarnen denna vecka. Just nu flyter allt på och läxorna är inga problem. Jag tror säkert att det blir mer läxläsning framöver, men det är ju underbart när läxorna går som en dans hemma.

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

 

~ av Ingegerd på 15 oktober 2011.

Kommentera

 
