Stjärnöga


Här kommer mera rester från balkongen. Mina stjärnögon, också kallade afrikansk marguerit, står numera i vas på köksbordet och där är dom även fotograferade. När jag tog in dom slog dom ut så fint och visade hela sitt inre. Utomhus var dom nästan slutna och såg bara frusna ut.

Dom är till och med snygga bakifrån och litet underifrån.

Även knopparna börjar slå ut. Det är bara att tacka och ta emot och njuta av dom ett tag till.

Nu är det riktiga höstvädret här. Det blåser rätt ordentligt, många träd är avlövade och det regnar då och då. Himlen är mulen för det mesta. Jag har hängt undan mina sommarjackor och tagit fram mina tunnare vinterjackor. Dom riktigt tjocka sparar jag till senare. Nu börjar tiden då man måste ta på sig en massa när man går ut. Man drar med sig löv och sand in på golven. Balkongen är nästan städad för säsongen. Jag ska iväg med mina gamla plantor till komposten och ställa undan alla krukor. Jag lutar krukorna så dom ligger ner under vintern. Då spricker dom inte även om jorden är kvar.

Jag önskar er alla en skön hösthelg!

 

~ av Ingegerd på 07 oktober 2011.

6 svar to “Stjärnöga”

  1. De här känner jag i alla fall igen! Sådana packade jag upp massor när jag praktiserade på Blomsterlandet en gång! 🙂
    De är jättefina och dina bilder av dem också!

    Höstväder här med! Inget kul alls!
    Ha en fin helg, Ingegerd!
    /Pia

  2. Åh vad fin den är, så vackra färger!

  3. Vad fint det översta kortet blev! du har verkligen fått fokus på det gula i mitten och allt det lila runt om oskarp! Häfitgt!

Kommentera

 
