Solnedgång och VAB


Det regnade ordentligt på förmiddagen igår. Vid lunch började himlen spricka upp och eftermiddagen blev solig och fin med inte alltför många moln. Solnedgången blev ovanligt fin. Himlen vad klädd i guldfärg, som nästan tar andan ur en. Den förevigades alltså.

Idag vabbar jag. Min dotterdotter är här med magknip av någon sort. Inget direkt fel på aptiten med oroligt i magen. Nåja, hon får ta det lugnt idag med litet omvårdnad. Hon hade fått ingredienser till att göra egen tvål, så det gjorde vi i morse. Hon blev väldigt nöjd. Tvålarna innehåller både stjärnor och glitter.Jag ska snart stoppa henne i ”världens skönaste säng” så hon kan ligga och läsa en stund.

Det blir just inte så mycket nyttigt gjort idag. Jag ska vattna några orkidéer på eftermiddagen. Jag måste hålla efter dom litet nu när dom har hämtat sig rätt bra efter sommarens vanskötsel. Solen lyser idag också, men det känns rätt höstigt i luften. Det var frost i natt. Konstigt nog lever min dubbla Flitiga Lisa och min fuchsia fortfarande och är jättefina.

Jag önskar er en skön vecka!

 

~ av Ingegerd på 03 oktober 2011.

4 svar to “Solnedgång och VAB”

  1. Vilken fantastisk solnedgångshimmel du fångat på bild! Tjusigt!
    Sällan jag ser något sådant här.

    Blir många sjukdagar hos dig ser jag. Tur de har dig!

    På tal om orkidéer, så planterade jag faktiskt om två stycken igår! Och det var första gången jag gjorde det! Har stänglar på gång på fem stycken just nu, men det blir säkert snart fler. De brukar ju komma igång när allt vissnar ute.
    /Pia

    • Tack, Pia! Bra att du planterat om några orkidéer! Hoppas också att du klippte bort alla bruna rötter, dom är ruttna! Nu kan du vänta på resultatet av din omplantering. Spännande!
      Jag har nog blivit förkyld när grabbarna sov över här. Max, den minste, har harklat och snorat ett tag, men han är inte sjuk.
      Ha det så gott!

  2. Hej igen!
    Jo, rötterna blev väl genomgångna, men konstigt nog på den ena så var de förvånande gröna och friska! Den andra var en sån med sådana där knölar (bulber??) och där var inte så kraftiga rötter på den.

    Inte konstigt om du blir sjuk! Hoppas det inte blir långvarigt!
    Ha en fin dag!
    /Pia

    • Vi håller tummarna för dina orkidéer! Dom kommer säkert att må bra!
      Malva är här idag igen och jag hostar och nyser! Hoppas det blir barnfritt i morgon!
      Önskar dig en fin dag också!

Kommentera

 
