Nu börjas det


Nu börjas det igen! Köpeblommor blir det då och då under vintern. Här är den första för säsongen. Jag hittade en mörkröd hortensia på mataffären igår. Kunde inte motstå, förstås. Nu vet jag ju att hortensior kan vara litet svåra att ha. Jag ska pyssla om den på allra bästa sätt.

Innan blommorna har slagit ut helt har dom även en vacker grön färg, som sakta försvinner när blommorna växer till sig. Den röda och gröna färgen tycker jag passar väldigt bra ihop.

Här är knoppar på gång på ett sidoskott, som jag innerligt hoppas kommer att växa till sig och slå ut med tiden. Hortensian står på mitt vardagsrumsbord. Jag hoppas den inte står för mörkt. Jag ska läsa mig till litet mer om hur man tar hand om en hortensia. Jag vet i alla fall att den inte får torka på något vis. Då är det kört!

Jag väntar just nu på att gå till tandläkaren. Jag vet inte om jag får en tand utdragen idag eller om det blir penicillin först så inflammationen lägger sig. Jag har inte ont i alla fall.

Vädret är litet lagom blåsigt, men det känns rätt varmt ute. Himlen är mulen, så solstrålar blir det kanske inte så många idag.

Jag önskar er alla en skön torsdag! Snart är det helg igen!

 

~ av Ingegerd på 29 september 2011.

4 svar to “Nu börjas det”

  1. Vackra. Jag gillar hortensior. De är underbara att sätta i en grupp, men jag brukar vara dålig på att få dem att hålla.

    Kram

  2. Hej Ingegerd!
    Röda hortensior vet jag inte ens om jag sett tidigare! Bara rosa och ljusblå. Har fått några som jag planterat ut i trädgården, men de har aldrig klarat sig!

    Hoppas du slapp dra ut någon tand. Makens stifttand limmades på igen!

    Tack för din kommentar igår! Även idag har vi haft varmare än i somras! Märkligt väder!
    Ha nu en trevlig helg!
    /Pia

    • Tack, Pia! Jag har haft en röd hortensia tidigare, men den höll inte så länge.
      Min tand är utom räddning, jag drar ut den i mitten av oktober. jag har inte ont och den besvärar mig inte. Det blev bara undersökning hos nya tandläkaren. Det var mitt första tandläkarbesök här!

Kommentera

 
