Solros och torra blommor


Jag har en självsådd solros på balkongen. Den är ungefär en meter hög. Den påminner mig om att jag matade fåglarna i vintras och hade ett härligt musbo på balkongen i våras. Det blev mycket städning när jag upptäckte det. Jag trodde långt fler frön skulle gro och växa till sig, men det blev en större solros och två mindre, som inte blir någonting. Solrosen är så fin i kvällssolen. I vinter kommer jag inte att mata några fåglar.

Passa på nu att ta hem några kvistar med dom vilda blommornas frön och ställ i en vas någonstans. Det är mängder med torra kvistar överallt ute. Dom är både vackra och underhållsfria. Mina små kvistar står på orkidéhyllan i köket.

Jag vet inte om jag var litet för hård igår när jag pratade om PhotoShop här på bloggen. Fick litet dåligt samvete efteråt. Att ta andras foton på internet är ren stöld och det stödjer jag inte. Men många använder PhotoShop för att förbättra sina foton och tycker säkert att det är roligt att pyssla med det. Det har jag ingenting emot, men jag känner bara att det inte är något för mig. Jag kan det inte och har kanske inte rätta intresset av att lära mig heller. Kanske kommer jag att pyssla litet med det längre fram, men jag känner att jag hellre vill lära mig mer om kameran!

Jag önskar er alla en riktigt skön vecka!

 

~ av Ingegerd på 05 september 2011.

2 svar to “Solros och torra blommor”

  1. Fin solros på din balkong!
    På min största solros, (bara ca 1,3 m) sådd av fåglarna,
    har de redan varit och hackat efter frön i ovankanten! 🙂

    Jag blir lite irriterad när jag ser de som skriver att de ”lånat bild på Internet”! För alla som har t ex blogspot och använder Picasas webbalbum till bilderna, kommer de upp när man söker på Google! Man ska alltid uppge VEM som tagit bilden, oavsett om man ”lånar på Internet”!
    Ha en fin dag!
    /Pia

    • Tack, Pia! Håller med dig fullständigt! Vi ska helst hålla oss med egna foton eller ange vem som är upphov till bilden vid lån på internet. Jag tror det fuskas en hel del här!

Kommentera

 
