Vitpytta


Min dotter har också en vitpytta. Det är mängder med blommor i stora kvastar, som lyser upp hela rabatten. Dom är också väldigt trevliga att ta in och sätta i vas. Det verkar som om dom står ”i evigheter”. Blommorna är ca 1,5 centimeter i diameter, men så fyllda och vackra som små rosor.

I blåsten har en stor gren lagt sig ner och blommorna har börjat växa upp i vinkel. Min dotter behöver nog flytta den till dom bakre regionerna i rabatten, då den skymmer en alldeles underbar klockruta.

Idag kommer dotterdottern igen. Det blir sista dagen före skolstart på måndag. Vi får väl se vad vi hittar på idag. Vi ska i alla fall grädda pannkakor och som efterrätt ska vi gå ut och ta en rejäl mjukglass med strössel och allt. Det är helmulet och ser ut att bli stor risk för regn.

Nu är det nog dags att åter fara till ängsgentianorna i kohagen. Nu har dom nog slagit ut. Jag hoppas på litet ljusare väder, då blir det litet bättre foton. Dotterdottern tycker inte att det är kul att följa med på fotopromenad, så jag väntar väl till att hon gått hem. Annars får det bli i helgen.

Jag önskar er alla en trevlig fredag!

 

~ av Ingegerd på 26 augusti 2011.

4 svar to “Vitpytta”

  1. Fin blomma och snygg kuse! ;-D

  2. Så söt den lilla blomman är! Liknar lite de som jag har i min trädgård. De är också så små och den heter mattram.

    Hos oss började skolorna redan den 16 augusti!
    /Pia

Kommentera

 
