Det här med droppar


Malvaknopp med droppe

I regnet har jag lekt med droppar på mina blommor. Jag har fotat och fotat och fotat och några foton blev det även om resultatet säkert med tiden kan bli bättre. Här är några droppbilder.

Mitt paradisblomster var översållat med droppar, men det var verkligen inte lätt att fånga någon enda. Nästa gång ska jag öka skärpedjupet, så får jag säkert med flera ”användbara” droppar.

Här är en paradisdroppe till. Jag kan säkert få flera godkända foton om jag inte ger mig. Och det gör jag ju inte. Det vore ju kul om jag fick något att riktigt spegla sig i droppen, men det kanske är överkurs.

Idag är det mulet och regnet hänger i luften. Min dotter och jag har pratat om att fara till stan och gå på shoppingtur. Bara hon och jag. Utan barn/barnbarn. Jag skulle behöva nya skor, glasögon, en ny liten ryggsäck och en stor portion sushi! Inte så stora krav, egentligen! Kanske fikar vi eller tar en glass nånstans!

Hoppas ni alla får en riktigt bra onsdag!

 

 

~ av Ingegerd på 10 augusti 2011.

4 svar to “Det här med droppar”

  1. Ja, inte är det lätt att fota droppar, men det är kul att försöka!
    Den översta bilden tycker jag nästan är bäst av dina tre.
    /Pia

    • Tack, snälla Pia! Jag gillar också den översta bilden. Jag får fortsätta öva, men nu ska jag vara barnvakt igen! Så det får vänta litet!

  2. Det är såna här bilder du ska ta mamma! Superfina!

    kram

Kommentera

 
