Inte säker


Så händer det till slut att man inte riktigt vet vad det är man fotograferat. Man tar foto på något som blommar vackert och som små insekter verkligen är intresserade av. Den verkar riktigt attraktiv. Det enda jag vet är att det inte är fjällkvanne, för den känner jag igen och den är mycket grönare.

Själva blomman är uppåt en meter hög och har gröngula blommor. Tyvärr har jag missat att titta på bladen ordentligt, så jag kan inte lista ut det den vägen. Jag har slagit i mina floror, läst och kanske kan det vara en björnloka. Nåja, blommorna är otroligt många, väldigt vackra och mycket eftertraktade av en mängd flygande små vänner! Om jag har fel skulle jag vara tacksam för en kommentar, som ger mig rätt svar!

Igår skulle det regna hela dagen, men efter lunch kom solen fram igen och den underbara sommaren var tillbaka. Då slutade jag städa och började fota litet i stället. Idag är det grått igen och ska regna hela dagen enligt vädergudarna. Nu får vi se hur det blir med det. Vädergudarna kanske har haft fel förut. Dom har lovat regn tidigare också, men solen har i stället lyst ihärdigt!

Jag önskar er alla en riktigt härlig lördag!

 

~ av Ingegerd på 06 augusti 2011.

3 svar to “Inte säker”

  1. Jag gissar på guckusko!

    Kram

  2. Vad fint med lilla insekten!!
    Crea diem 😉

Kommentera

 
