Grått värre


Häromdagen bröts en gren av från min jättefina engelska pelargon. När jag satt på balkongen i solskenet hörde jag bara ett knäpp och så låg denna gren på bordet bredvid krukan. Min engelska pelargon har trivts verkligen bra på min soliga balkong och var kanske på väg att bli övertung av alla blommor. En gren bara bröts av utan förvarning. Den hamnade i vas inomhus i stället och är fin åtminstone så här långt.

Så här såg min lunch ut tidigare i veckan. Jag hade stekt på några kycklingfiléer och köpt både en korg nektariner och en stor keso. Det är min typ av snabbmat. Nektarinerna räckte till flera mål, så även keson och kycklingfiléerna, som går utmärkt att äta även som kalla. Det går snabbt att göra iordning, blir inte så mycket disk och känns väldigt somrigt att äta. Kanske är det inte så många kalorier heller.

Idag är det grått värre ute. Det regnar också och ska visst göra det i två dagar framöver enligt vädergudarna. Nåja, det har inte blivit mycket städat i det vackra vädret i sommar, så idag ska jag ta tag i det igen. Det utlovades även regn igår eftermiddag, men det var mulet någon timme och så var solen tillbaka. Alltså blev det inget städat igår, som jag hade tänkt mig. Jag får ta igen det idag i stället.

Om ert väder också är grått och regnigt gör något mysigt av dagen ändå!

 

~ av Ingegerd på 05 augusti 2011.

4 svar to “Grått värre”

  1. Så där gör jag också om jag råkar bryta av något i trädgården, in med det i en vas! 😀
    Här har regnet stått som spön i backen idag efter en solig vecka. Skulle också behövt städa, men en praktförkylning sätter nog stopp för det.

    Ha det bra! /Pia

    • Tack, Pia, för ditt besök och kommentar på min blogg! Verkligen trist att du blivit sommarförkyld! Hoppas du blir bra snart igen. Krya på dig!

      • Hej igen Ingegerd!
        Har lagt märke till att du brukar skriva små svar härinne, så jag har varit och kikat tillbaks ibland! 🙂
        Tack för det du skrev här ovanför och för dina nya kommentarer hos mig! Känner mig fortfarande inte riktigt bra, så jag får nog dras med det ett tag till.

        Jag har lite problem med att läsa texten här tyvärr. Har alltid svårt med vit text på svart botten, får alltid markera allt först annars blir mina ögon helt uttröttade. Och din text är nog i minsta laget kanske?
        Nu ska jag kolla dina nya inlägg!
        /Pia

  2. Hej igen, Pia! Kul att du skrev några rader igen! Hoppas du blir kry snart igen. Sommarförkylningar är aldrig kul!
    Jag ska försöka få till texten annorlunda, men jag kan inte lova.

Kommentera

 
