Gårdsrosen


Rosen på min gård blommar för fullt. Den är helt översållad av rosor och är så vacker. Det finns stora buskrosor litet här och var i området, men några av dom har jag missat att fotografera. Men ”min” ros är nog den vackraste och största. Här är några foton efter regnet.

Rosorna är ganska enkla, men har så många detaljer i mitten att jag nästan inte kan låta bli att förundras. Men det är väl så i naturen – det finns hur mycket som helst att förundras över! Tyvärr är det många som missar dessa små ting. Tänk vilken förlust!

Dotter A med familj har farit hem igen. Igår förmiddags packade dom sin bil med miljoner kollin, leksaker, vattenflaskor, kuddar och filtar och drog söderut. Vädret igår var lika varmt och skönt, men det kom några moln på dagen. Kanske fick dom fint resväder! Jag har återtagit min säng, men i övrigt inte gjort ett skvatt. Det kommer idag. Det är nästan helmulet och betydligt svalare, så det blir nog en sväng med dammsugaren efter alla popcorn vi ätit. Och uppsnyggning i köket.

Jag har haft underbara dagar med mina döttrars familjer. Det var jättetrevligt att se alla igen och jag tror även att alla barn har haft trevligt under tiden. Barnbarnen här var i alla fall trötta och sega igår. En rejäl natts sömn kanske råder bot på det. Säkert var barnbarnen från Jakan också trötta efter alla äventyr med bad i vattenfall, vattenkrig och studsmatta. Hoppas dom också har sovit gott och hämtat krafter igen. Tänk vilket privilegium det är att ha barnbarn! Helt underbart!

Jag önskar er alla en mysig lördag!

 

~ av Ingegerd på 30 juli 2011.

Kommentera

 
