Småkryp


Dotterns dahlia har besök

Nu har jag fuskat med några foton. Dom är tagna med min lilla kamera eftersom tjocka släkten är här. Det blir liksom inte tillräcklig ro att ta stora kameran med makroobjektivet och krypa runt i dotterns trädgård och fota blommor. Jag får väl skärpa mig.

Sommaraster

En liten sommaraster har också fått besök. Dessa astrar är väldigt omtyckta bland flygande småkryp, har jag förstått. Jag tycker om när det inte bara är blommor jag fotar.

Igår hade vi strålande väder här. Det långa barnbarnet och jag for hem till dom andra på förmiddagen och alla intog lunch tillsammans. Det var nästan i varmaste laget att sitta ute och äta och det blev en del gnäll från ett par håll. Efter lunch for jag hem och förberedde eftermiddagsfika till allihopa. Jättemysigt. Hos mig är det varmt och solvärmen väller in genom balkongdörren. Hela gänget gick en sväng i området medan jag tog hand om disk och plockade undan. Vi förenades igen till middag med småplock på altanen hos min dotter igen. Det var full fart på alla barn. (Hos min dotter finns en studsmatta, där barnen är mest hela tiden.) Jag fick så småningom med mig F, 15 år, och T, 12 år, som skulle sova hos mig. Vi gjorde i ordning en filmkväll med popkorn och godis. T ville inte gå i säng vid 23-tiden, som var hans mammas önskan, utan vi blev uppe till midnatt. Då fick dom packa ihop sin dator, släcka ner och krypa till kojs och läs, F i mitt sovrum, T i köket och jag i vardagsrummet. Jag räddade en termos med kaffe och min kaffekopp så jag skulle få morgonfika utan att störa någon. I skrivande stund (8.45) sover båda fortfarande och jag har varit uppe en timme.

På förmiddagen drar vi oss upp till dom andra igen. Idag ska hela gänget gå på utflykt i solskenet. Det verkar bli lika fint väder idag igen.

Hoppas ni andra också har fint väder! (Åh, vad det är gott med barnbarn!!!!)

 

~ av Ingegerd på 28 juli 2011.

Kommentera

 
