Rosenspirea


Här blommar rosenspirean i min dotters trädgård. Ljuvliga små, små nästan som rosor samlade i stora flockar i en underbar färg. Den bildar en liten häck mot grannen. I det rätt lugna vädret gick det bra att fotografera dom. Normalt blåser det en hel del här.

Så här ser den ut i större klase. Underbart vackra med tiotusentals små perfekta detaljer, som man måste ta in på nära håll. Tänk er då en hel häck!

Vi har nästan hela klanen här. Min dotter från Jakan är här med make och fyra barn. Det blir aktiviteter på dagarna och middag tillsammans hela gänget framåt kvällen. Här är en del moln, men har blivit ganska litet regn om man ser till antalet mörka moln. Vi började duka långbord ute på altanen igår kväll, satte ut maten, vek servietter och gjorde fint. Vi hade precis satt oss – då kom ett riktigt ösregn. In med maten i farlig fart, resten fick väl bli blött då. Vi satte oss inne och det blev som det blev. Nåja, det var jättegott och alla var nog nöjda ändå.

Så småningom fick jag med mitt äldsta barnbarn hem, en nästan två meter lång, smal sak, så han slapp sova ute i tältet. En kille på 15 år och ”datanörd”, som han kallar sig själv. Vi risslade upp hans dator i vardagsrummet och där satt vi framför TV´n och myste. Jag läste ut min sista bok i serien Grottbjörnens folk och han spelade nog dataspel skulle jag tro. Han fick låna mitt sovrum, då han sover halva dagen. Om han skulle sova i köket skulle innebära att jag inte kom åt kaffemaskinen och det är inte att tänka på. Idag blir det mera äventyr.

Ha en riktigt fin dag med vackert väder!

 

~ av Ingegerd på 27 juli 2011.

2 svar to “Rosenspirea”

  1. Jättevacker! Ser verkligen ut som en av mina spireor fast mina är vita! Men de har blommat ut för flera veckor sedan! 😦

  2. Tack, snälla Monica! Hoppas du har en skön semester!

Kommentera

 
