Fetknopp


Mängder med små gula fetknoppar växer bakom församlingsgården i det som nog ska vara ett stenparti. Stora fält med gul fetknopp lyser upp riktigt vackert i solen.

Fetknoppen är lättodlad och har säkert förvildats på många håll. Dom är lätta att flytta, dela på och rota sig på nytt ställe. Jag misstänker dock att jag måste skaffa nya glasögon rätt snart, då jag har svårt att se i kameran om bilden känns tydlig. Jag har besvärats en tid av detta och måste väl göra något åt det.

Idag startar min dotter och hennes familj från Jakan för att ta sig till oss på besök och mys under veckan. Det är sex personer i hennes familj och vi blir nästan hela ”klanen” samlad. Bara min son saknas och hans förtjusande sambo, men dom kanske kommer på besök en annan gång. Min ”klan” består just nu av 14 personer inkluderande barn, ingifta/sambo och alla barnbarn. Ingen dålig samling! Det ska bli så roligt att se hela högen igen!

Det är mulet och betydligt svalare idag. Under några dagar har vädret varit samma sak som våtvarmt omslag, med all fukt och värme, som satt sina spår både på mig och mitt hem. Imman i kylen har varit annorlunda och luften har känts riktigt fuktig. Idag verkar det ha vänt och nu är det svalt ute, mulet och litet blåsigt.

Jag önskar er alla en bra måndag! Ta hand om varandra!

 

~ av Ingegerd på 25 juli 2011.

Kommentera

 
