Så skrämmande


En lila luktärta har slagit ut. Den har så vackra ådror som mönster på sina kronblad. En riktig liten skönhet. Den är så vacker! Det är nog den vackraste luktärtan jag har, men många, många fler kommer att slå ut.

Igår hände det ofattbara i vårt broder-/systerland. En galning har sprängt bomber i Oslo och tagit livet av ofattbart många barn/ungdomar på Utöya strax utanför Oslo. Jag förstår inte detta! Varför fick så många barn och ungdomar sätta livet till för att någon har en massa politiska åsikter? I krig ska man ju skona barn och ungdomar och rikta sig mot andra mål. Om det nu överhuvud taget är nödvändigt med sådana gärningar!!!

Jag har ett par FB-vänner från Norge. Dom meddelande under kvällen vad som skedde och jag led verkligen med dom. Jag såg även på TV4 Fakta, som sände från Norge hela kvällen. En väninna har jag inte hört något ifrån. Jag har tappat hennes telefonnummer när jag bytte mobiltelefon. Förhoppningsvis är hon helt OK. Hon bor en bit ifrån Oslo och kanske har hon inte råkat illa ut. Men jag önskar att hon lämnade ett spår på FB idag.

TV´n visar bilder och berättar om det helt ofattbara som hänt i Norge även idag! Det verkar som en ensam gärningsman har iscensatt allt detta. För mig känns det dock väääldigt konstigt hur någon kan kliva in på en myndighetsbyggnad med bomber/sprängmedel med sig utan att ha blivit hejdad eller visiterad vid ankomst. Kanske hade allt kunnat stoppas långt tidigare!!!

Jag har tänt ett ljus för Norge och det ofattbart fasansfulla som har hänt där!

~ av Ingegerd på 23 juli 2011.

2 svar to “Så skrämmande”

  1. Ja, det är verkligen hemskt. Jag har haft ont i magen.SÅ fruktansvärt. Man kan verkigen inte skydda sig mot sånt.

    Kram

Kommentera

 
