Min hängpelargon


Min mörkröda hängpelargon har precis slagit ut. Den är precis så mörkröd, som jag hoppades på. Ibland stämmer det ju inte riktigt. Det blir inte alltid som man tror, när man tror på en färg och så blir det en annan när blommorna väl slagit ut. Den sitter innerst på min balkongvägg och har klarat blåsten riktigt fint så här långt.

Fler knoppar och stänglar är på väg och jag ser fram emot att se den blomma ännu mer. Jag måste dock stödja upp den litet bättre för det är långa stänglar, speciellt en, så den inte bryts vid nästa blåst. På något vis gillar jag hängpelargoner bättre än vanliga, kanske för att jag tycker att bladen är vackrare.

Min dotter och jag har pratat om att gå på ett geologimuseum idag. Locknesjön här intill har bildats genom att en meteor slagit ner. Det finns inget inlopp till sjön, inte heller något utlopp, fast det måste jag nog få veta litet mera om. Det ska bli spännande att höra mer om hur vår värld bildades.

Idag lyser solen igen. Igår var det dagsregn, men jag har rätt snyggt här hemma nu. Det är först nu som jag börjar känna att jag kommit i ordning efter flytten hit i juni förra året.

Hoppas ni har det bra där ni är!

 

~ av Ingegerd på 19 juli 2011.

Kommentera

 
